Per fomentar la pràctica de la nàutica i arribar a nous públics, i sota el lema Gent de Mar, el vaixell escola Barcelona World Race IMOCA 60 permetrà que els visitants del saló hi pugin a bord per viure en primera persona com és navegar en un veler de competició de 18,29 metres d’eslora gràcies a la col·laboració de la Fundació de Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB). Per la seva part, la Federació Catalana de Vela comptarà amb un espai divulgatiu per donar a conèixer a grans i petits el que és la vela esportiva i d’iniciació. “El saló no és només una plataforma comercial de venda d’embarcacions, sinó que aplega una àmplia oferta de serveis i noves modalitats per gaudir del mar i de la navegació, així com múltiples opcions per acostar la nàutica a tots els públics i a tota la família”, indica Jordi Freixas, director de la mostra, que a la imatge apareix amb Luis Conde, president del Saló, i Carlos Sanlorenzo, secretari general de l’ANEN, durant la roda de premsa de presentació del certamen.
En aquesta ocasió, el saló compta amb una novetat per al gran públic: el 100% Village-Market Saló Nàutic, un mercat de moda i complements amb música en directe, food trucks i activitats infantils, que se suma a la tradicional Nit de la Nàutica, que tindrà lloc el dia 11, amb actuacions musicals i degustacions gastronòmiques. En el vessant més lúdic, el saló disposarà de l’Àrea Fun Beach, una zona de proves amb accés al mar per fer sessions de vela lleugera, caiac o pàdel surf. Així mateix, organitzarà una nova edició del Barcelona SUP Festival, trobada d’aficionats al pàdel surf que practicaran aquesta modalitat a les aigües del Port Vell, i acollirà la tercera Barcelona Paddle Race, una competició en mar obert amb sortida des del Prat de Llobregat. A la vegada, el saló reforçarà l’àrea de Marina Tradicional amb l’exposició, al Moll d’Espanya, d’embarcacions clàssiques on es duran a terme tallers i activitats per a tota la família.