Contingut patrocinat

Turisme 'slow', 'smart' i en furgoneta: les noves formes de viatjar, al Caravaning 2025

L'esdeveniment més gran del sector a Espanya i el segon a Europa torna a Fira de Barcelona de l’11 al 19 d’octubre. Ho fa amb 700 vehicles, activitats familiars i una aposta per la sostenibilitat

Fer i desfer la ruta sobre la marxa. Dormir a tocar d’un penya-segat o despertar-se enmig d'un bosc. Aturar-se quan el paisatge ho demana i reprendre el camí sense presses. El caravàning fa temps que ha deixat de ser només una manera de moure’s: s'ha convertit en una forma de viure el viatge. Aquest octubre, Fira de Barcelona tornarà a ser el punt de trobada d’una comunitat que no para de créixer. De l’11 al 19 d’octubre, el Saló Internacional del Caravaning desplegarà al recinte de Gran Via més de 700 vehicles, novetats del sector i un ventall d’activitats familiars que aposten fort per la sostenibilitat i les noves formes de turisme.

Amb més de 180 empreses expositores i marques com Volkswagen, Mercedes, Toyota, Adria o Hymer, la cita de Barcelona és l’aparador més complet del sector a l’Estat. Enguany ocuparà 34.000 metres quadrats de superfície neta i mostrarà centenars de models de caravanes, autocaravanes, campers i tot terrenys adaptats per a l’aventura. Ara bé, el certamen va més enllà de l’exposició comercial: aposta per un format experiencial que convida a descobrir tendències, rebre assessorament personalitzat i viure en primera persona l’esperit de la van life.

Cargando
No hay anuncios

"El Saló del Caravaning tornarà a ser la principal plataforma per descobrir les últimes tendències del sector, un revulsiu per dinamitzar-ne les vendes i un punt de trobada que atraurà milers d’aficionats de tot Espanya", augura José Manuel Jurado, president d'ASEICAR i del Comitè Organitzador de l'esdeveniment. L’oferta es completarà amb zones dedicades a la camperització, el lloguer, la moda outdoor, els accessoris i tot l’univers del càmping i les minicases, que guanyen presència en els nous models de turisme. "Enguany volem continuar sumant nous usuaris i, especialment, famílies joves, per estendre encara més l’afició al turisme de natura", afegeix Susana Colom, presidenta de GREMCAR i també del Comitè.

Cargando
No hay anuncios

Activitats per a tothom

El Saló del Caravaning no és només un gran aparador comercial: també és un espai per descobrir, aprendre i deixar-se assessorar. Tant si és el primer cop que se sent parlar del caravàning com si ja fa anys que es viatja amb la casa a sobre, el saló organitza activitats pensades per a cada perfil. L’àrea Travelvaning tornarà a oferir un programa de conferències, taules rodones i presentacions sobre les últimes tendències del sector. A més, els experts del fòrum virtual AC Pasión donaran assessorament personalitzat als visitants que busquin orientació directa i pràctica.

Cargando
No hay anuncios

També hi haurà espai per als més petits, amb un Caravaning Kids totalment renovat gràcies a la cooperativa Tata Inti. Jocs, tallers i activitats inclusives i sostenibles perquè la canalla entri en contacte amb aquest estil de viatge des del joc i la creativitat. L’experiència de visita es completarà amb les food trucks de Gastrovaning i, com a novetat, un aparcament específic per a qui assisteixi amb camper o caravana. El 15 d’octubre, a més, s’hi celebrarà La Nit del Caravaning: una festa amb expositors i professionals del sector, amenitzada per Lola Van i el seu espectacle musical des d’una furgoneta convertida en cabina de DJ.

Cargando
No hay anuncios

Les noves tendències

Un any més, el Saló Internacional del Caravaning reflectirà les tendències que marquen el futur del sector. El turisme slow, els viatges a climes temperats (coolcation) o la van life –vinculada a nòmades digitals i a la camperització de furgonetes– guanyen terreny entre els que volen viure i treballar des de qualsevol lloc. A tot això s’hi afegeix la digitalització de les autocaravanes, cada cop més intel·ligents i connectades.

Cargando
No hay anuncios

A més, el caravàning destaca pel seu menor impacte ambiental: segons ASEICAR i SGS España, un viatge en autocaravana pot generar fins a un 30% menys d’emissions de CO₂ per persona que la combinació d’avió, hotel i cotxe de lloguer. Amb aquesta oferta, que uneix exposició, assessorament, gastronomia i entreteniment, el Saló del Caravaning es consolida com la gran cita per a viatgers, marques i famílies que busquen sostenibilitat, llibertat i noves formes de descobrir el món.