Futbol

Què suposa l’últim comiat del Barça

Rafel Navarro deixa de ser el segon de Pere Romeu per convertir-se en el seleccionador de Suïssa

BarcelonaEl Barça afronta diumenge, amb la visita del Deportivo (12 h, DAZN, Movistar), el primer partit sense Rafel Navarro. El que fins ara era el segon entrenador de Pere Romeu i enllaç amb la direcció esportiva que encapçala Marc Vivés, va rescindir el seu contracte amb l'entitat blaugrana de mutu acord per convertir-se en el seleccionador de la Federació Suïssa de Futbol. “Vaig demanar al Barça poder parlar amb la Federació [de Suïssa] i després que em deixessin marxar”, va explicar durant la seva presentació a la seu de la Federació, a Muri. “És una gran oportunitat per a mi. Vull ser entrenador principal i estic preparat per ser-ho. Tinc el coneixement i l’experiència”, va afegir agraint al club la predisposició per facilitar la seva sortida. D'aquesta manera, l'entitat catalana es queda sense qui havia sigut el segon de Lluís Cortés (amb qui va arribar el 2019), Jonatan Giráldez i Pere Romeu al llarg de les últimes sis temporades.

Navarro, que tenia el desig d'emprendre nous projectes personals –va estar a les travesses per ser el primer entrenador del Barça, després de la marxa de Giráldez al Washington Spirit dels Estats Units, però finalment Vivés va escollir Romeu–, s'acomiada amb un palmarès de tres Champions, sis lligues, cinc Copes de la Reina i cinc Supercopes d'Espanya. El tècnic de Gandesa ha signat amb la selecció de Suïssa fins al 2029 després de la sortida de Pia Sundhage i s'encarregarà de dirigir una selecció que té la blaugrana Sydney Schertenleib com una de les principals exponents. Navarro vol imprimir el segell blaugrana al combinat helvètic, però amb matisos propis. Ell mateix ho va explicar: “M’agrada que el meu equip tingui la pilota, però sé que ja no soc a Barcelona”. El tècnic va deixar clar què demanarà al seu nou equip: "Una mentalitat ofensiva, una pressió alta, i que siguem agressives, amb pilota i sense".

Cargando
No hay anuncios

Però i el Barça, què perd amb el comiat de l'entrenador ebrenc de 39 anys? "Les últimes temporades s'encarregava, sobretot, de l'estratègia a pilota aturada tant defensiva com ofensiva. Tant amb Jona [en referència a Giráldez], com amb el Pere [en referència a Romeu]. També contribuïa en les tasques del dia a dia en els entrenaments i destacava per tenir un coneixement molt extens de la Lliga F i del futbol femení en general, era dels que portaven més temps del cos tècnic actual", remarca a l'ARA una persona que ha treballat amb ell. Per exemple, l'actual entrenador blaugrana va arribar al Barça el 2021, dos anys després que Navarro. L'entrenador de Gandesa, que també s'encarregava de l'anàlisi i la preparació en vídeo, havia guanyat pes les dues últimes temporades, mentre que amb Giráldez, l'estudi dels rivals anava més a càrrec de l'analista Toni Gordo, que l'ha acompanyat tant al Washington Spirit com a l'Olympique de Lió.

Cargando
No hay anuncios

Les tasques que feia Rafel Navarro al Barça

En resum, les seves funcions al cos tècnic consistien en un rol important en la planificació i el disseny de les sessions i tasques d’entrenament, així com la coordinació dels detalls d'organització dels entrenaments. També dirigia alguns dels exercicis que es feien durant les sessions i col·laborava en l'anàlisi del rendiment individual de les jugadores, així com en les correccions i millores en l'assimilació dels conceptes del joc. Amb Romeu, també participava del disseny del pla de partit, i aportava el seu punt de vista pel que feia tant als onzes inicials com a les substitucions durant els partits. L'anàlisi en vídeo anava sovint a càrrec seu.

Cargando
No hay anuncios

Ara, a Suïssa, Navarro enceta la seva primera experiència com a primer entrenador en l'univers del futbol femení professional, després d'haver estat a punt de ser, en dues ocasions, el primer del Barça. El 2021, Markel Zubizarreta, l'anterior director esportiu, va escollir Giráldez, que portava més temps al club, en una aposta continuista beneïda per les jugadores després del comiat de Lluís Cortés. Davant els rumors d'una reestructuració del cos tècnic, ja llavors algunes de les futbolistes amb pes al vestidor van demanar la continuïtat de Navarro al club. Anys més tard, quan Giráldez va abandonar el Barça, Vivés es va decantar finalment per Romeu. De moment, l'actual cos tècnic es repartirà les tasques que feia l'entrenador de Gandesa. Pel que fa a la pregunta de si Navarro serà rellevat per alguna cara nova aviat, els portaveus oficials del club blaugrana prefereixen no pronunciar-se al respecte.