Barça

El pla B de Deco i una nova missió per a Flick

El Barça, a punt de fer oficial l'arribada de Marcus Rashford, cedit fins a final de temporada

BarcelonaMarcus Rashford és el segon reforç del Barça per a la temporada 25-26. El davanter anglès de 27 anys aterrava diumenge a la nit a Barcelona i aquest dilluns passava la revisió mèdica, l'últim tràmit abans que el club en pugui confirmar el fitxatge. Procedent del Manchester United, a falta d'oficialitat, arriba en condició de cedit fins al final de curs i els blaugranes es reserven una opció de compra de 35 milions. El jugador i el president Laporta faran l'acte oficial de la signatura dimecres, dia en què entrarà també a la llista per viatjar a la gira asiàtica de Corea i el Japó.

La prudència s'ha apoderat del Barça. El cas Nico Williams és massa recent per cometre dues vegades el mateix error. Així que no s'ha donat res per fet fins que Rashford ha rebut el vistiplau mèdic. Tot i que amb el futbolista anglès tot ha estat diferent, perquè en aquesta ocasió ell volia venir i el Manchester United estava encantat de la vida de trobar-li una sortida. Falta només l'oficialitat i la fotografia amb el president, que s'ha ajornat fins dimecres per qüestions d'agenda, justifiquen a les oficines barcelonistes.

Cargando
No hay anuncios

Amb Rashford arriba el segon, i probablement l'últim, reforç de l'estiu per al Barça. No era l'aposta més desitjada per la direcció esportiva, però sí l'única que estava a l'abast d'un club que fins a l'agost no haurà tornat a la regla 1:1 i que encara ha de fer feina per inscriure, a més del davanter anglès, els porters Joan Garcia i Wojciech Szczesny. Des del club transmeten tranquil·litat i garanteixen que el 16 d'agost, en el primer partit de Lliga a Mallorca, tothom estarà inscrit.

Marcus Rashford, abans de Nico Williams i després de Luis Díaz

En el fons, Rashford, un extrem d'1,85 m d'alçada i que destaca per tenir un físic exuberant, sempre havia estat el pla B de Deco. Abans fins i tot que Nico Williams, un extrem que no acabava de convèncer el director esportiu blaugrana, en part per les carabasses que va donar l'estiu passat i en part perquè aquesta temporada amb l'Athletic Club ha estat força discreta. Però quan el seu agent s'hi va oferir, al president Joan Laporta –que inicialment n'havia negat la incorporació– se li van il·luminar els ulls davant la possibilitat de fitxar una nova icona mediàtica i completar l'equip amb un bon amic de Lamine Yamal. Tot el que va passar després ja forma part de la història.

Cargando
No hay anuncios

El jugador que realment volia el Barça és Luis Díaz. L'extrem colombià s'havia cansat de Liverpool i buscava una sortida. Però el club red no estava disposat a deixar-lo anar així com així. Li va proposar una renovació contractual, un escenari que suposava un win-win per a Díaz, ja que tant si es quedava a la Premier com si venia a Barcelona passaria a tenir un salari superior. D'altra banda, el Liverpool ja va deixar clar que si se n'anava seria per una xifra milionària, per sobre de les possibilitats reals del conjunt blaugrana. Finalment, la tràgica mort de Diogo Jota en un accident de trànsit dificultava encara més que el colombià canviés de club aquest estiu.

Les negociacions entre el Barça i el Manchester United han estat fàcils. Rashford va ser un jugador il·lusionant quan va debutar amb 18 anys de la mà de Louis van Gaal, però des de llavors el seu futbol només ha brillat en ocasions comptades i a Old Trafford se n'han cansat. Protagonista de diverses polèmiques fora dels terrenys de joc, l'últim mig curs l'ha jugat a l'Aston Villa, on ha fet quatre gols i ha repartit sis assistències en 17 partits. No ha tingut sort, perquè a l'abril va patir una lesió als isquiotibials, es va perdre els quatre últims duels de la temporada i va caure de la convocatòria de la selecció anglesa.

Cargando
No hay anuncios

Jugar al Barça, una revàlida per a Marcus Rashford

Per a Rashford, jugar al Barça és una revàlida, una nova oportunitat de tornar a brillar en el món del futbol. A més a més, va a parar a les mans d'un entrenador que s'ha especialitzat en recuperar jugadors que semblaven haver descarrilat. En part per la seva disciplina física i en part per l'habilitat en la gestió de grups i el tracte personal amb tots i cadascun dels membres de l'equip.

Cargando
No hay anuncios

De fet, Hansi Flick ja va començar aquest treball fa uns dies, quan les negociacions amb el United estaven prou avançades. L'entrenador alemany s'hi va posar en contacte per explicar-li el model de joc que vol aplicar al conjunt blaugrana i deixar-li clar quin serà el seu rol. Inicialment, hauria de ser el suplent de Raphinha a l'extrem esquerre, tot i que és un atacant versàtil que també pot jugar de nou o a la banda dreta. Això suposa un ventall de possibilitats per a l'entrenador, que aquesta temporada comptarà amb cinc davanters de referència –Lamine Yamal, Lewandowski, Raphinha, Ferran Torres i ara Rashford– a més de Dani Olmo, que pot jugar de fals nou. Malgrat les polèmiques i els dubtes de si rendirà a Barcelona, Flick ha fet saber al club que està content amb la seva arribada.