L'altre gran triomf del retorn al Camp Nou: els apunts en calent del Barça-Athletic
L'equip, amb una golejada, contribueix a la festa més esperada pel barcelonisme
BarcelonaGolejada del Barça (4-0) en el retorn més esperat pel barcelonisme. A continuació, quatre apunts en calent del triomf davant l'Athletic Club.
Eric Garcia, premi a la perseverança. Guardiola volia quedar-se'l al City. Amb Xavi no va tenir totes les oportunitats que volia i va sortir al Girona per demostrar que és un futbolista com una casa de pagès. Amb Flick també va fregar la sortida, el gener passat, gairebé fa un any. Però, sense fer gaire soroll, treballant-s'ho en cada entrenament, va quedar-se i va acabar sent un futbolista important la temporada passada. Aquesta campanya és el jugador que més minuts ha disputat. Contra l'Athletic ha excel·lit de pivot, protagonista en el primer i el tercer gols, recuperant ell la pilota.
Lewandowski s'emporta el premi gros. Tots volien fer el primer gol en el retorn al Camp Nou. El Barça ha saltat a la gespa extramotivat, decidit a mossegar, castigant la defensa alta del seu rival. Els blaugranes anaven com avions, només calia veure com ho intentava Lamine Yamal. El premi gros se l'ha endut Lewandowski. La pressió alta, que asfixiava els bascos, l'ha aprofitat el polonès per culminar la primera diana amb col·laboració d'Unai Simón, que no ha viscut la seva millor tarda com a porter. Lewandowski suma una nova pàgina daurada a la seva gran carrera com a golejador.
Un triomf ple de simbolisme. Haver tornat al Camp Nou ja és un gran triomf per al Barça. L'altra gran victòria, però, és haver tornat golejant i amb l'onze inicial d'avui. El Barça, tal com indica el seu principal lema, és Més que un club i un pilar del catalanisme i del sentiment nacionalista català. Tornar a casa i fer-ho amb una alineació amb fins a set jugadors nascuts a Catalunya és l'altre gran triomf. Han sigut: Joan, Cubarsí, Gerard, Balde, Eric, Olmo i Lamine Yamal (més tard, entrarien Casadó i Bernal). Si tenim en compte els Països Catalans, serien fins a vuit titulars, sumant-hi Ferran.
Cap a Stamford Bridge amb la moral alta. El Barça viatjarà dilluns cap a Londres amb una bona injecció d'optimisme després de superar l'Athletic amb contundència. Recuperar efectius és un bàlsam per al conjunt de Flick, que necessita sumar els tres punts a casa del Chelsea si no vol veure com s'escapen les oportunitats d'acabar entre els vuit primers classificats de la fase de lliga de la Champions. L'equip ja ha recuperat per a la causa Joan Garcia, de notable en el seu retorn, i Raphinha, que ha tingut deu minutets. A Londres també hi serà De Jong, sancionat contra els bascos. Més complicat ho té Pedri.