LondresEl Middlesbrough, de la segona divisió anglesa, ha presentat aquest dimecres Aitor Karanka, exajudant de José Mourinho al Reial Madrid, com a nou entrenador per a les pròximes dues temporades i mitja.
Serà la primera vegada que l'exdefensa basc, de 40 anys, assumeixi el lloc de primer entrenador d'un equip i també la primera vegada que l'equip anglès té un tècnic que no és de nacionalitat britànica, amb el repte de retornar l'equip a la Premier League.
En la roda de premsa de presentació, Karanka ha assegurat que ha estat el tècnic portuguès José Mourinho qui l'ha convençut per fitxar pel club del nord-est d'Anglaterra. "És el meu moment. Durant tres anys he estat amb José Mourinho i crec que m'ha donat suport cada dia. He après amb ell i amb el seu equip, i ara estic preparat", ha apuntat Aitor Karanka.
"És la meva primera feina i això és el millor que puc fer, perquè he trobat un club que és com una família, amb grans instal·lacions i un gran estadi, magnífics fans... és un dia molt important per a mi", ha assenyalat.
Segons l'exmadridista, Mourinho l'ha aconsellat: "Em va recomanar venir aquí perquè, igual que jo, creu en aquest projecte", ha declarat.