MOTOR
Esports23/11/2016

Marc Coma presenta el recorregut d’un Dakar extrem

Aquesta pròxima edició del ral·li passarà per l’altiplà de Bolívia, cosa que suposa brutals canvis de temperatura i etapes llarguíssimes

Nuria García

Barcelona“Serà molt dur per als pilots, sobretot per als de motos. Però també per als dels cotxes si se’ls queda el vehicle encallat. Normalment ho solucionen en cinc o deu minuts, però allà dalt no crec que sigui tan fàcil”. Marc Coma, director esportiu del Dakar, exemplificava així la duresa del recorregut del Dakar 2017, que va presentar a París. Aquesta pròxima edició del ral·li passarà per l’altiplà de Bolívia, cosa que suposa brutals canvis de temperatura i etapes llarguíssimes, moltes de les quals es disputaran a més de 3.500 metres d’altitud. Però per si tot això no fos prou, caldrà afegir-hi les noves normes esportives. I és que els pilots no tindran l’assistència del GPS, la qual cosa farà que la navegació i la feina dels copilots dels cotxes i camions sigui molt més important. “L’objectiu d’aquest any era fer la cursa més impredictible, tant per la limitació de la navegació com perquè s’han buscat terrenys desconeguts i hi ha una gestió de les etapes més complexa, amb trams cronometrats molt llargs”, indicava ahir Coma.

El Dakar 2017, més extrem, arrencarà el 2 de gener des d’Asunción -el Paraguai és la principal novetat d’aquesta edició i es convertirà en el cinquè país sud-americà que acollirà el ral·li- i s’acabarà el dia 14 del mateix mes a Buenos Aires després d’haver travessat Bolívia. “Serà el Dakar més dur dels que s’han disputat a Amèrica”, asseguren des de l’organització.