Les botigues d'Igualada: "Nosaltres et vestim, qui et despulli és cosa teva"

Ara
27/01/2014
15 visualitzacions

BarcelonaDiverses marques de moda d'Igualada, com Punto Blanco, Buff o Escorpión, s'han unit aquesta setmana per fer promoció conjunta de les seves botigues de fàbrica, coincidint amb l'arrencada aquest dilluns del 080 Barcelona Fashion. Per fer-ho, han llançat un provocatiu vídeo promocional on una parella –vestida només amb marques d'Igualada– es van traient la roba, fins que apareix un eslògan que deixa anar: "Igualada et vesteix, qui et despulli és cosa teva".

La campanya IgualadaModa ha impulsat també la creació d'una apli amb informació sobre una desena de botigues de la ciutat. La campanya IgualadaModa ha estat impulsada per l'Ajuntament d'Igualada i l'Agrupació Tèxtil Fagepi, i ha tirat endavant amb el suport institucional del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, l'Escola d'Arts i Oficis Gaspar Camps i el Gremi de Blanquers d'Igualada.

Cargando
No hay anuncios

Qui compra a les botigues de fàbrica d’Igualada?

Igualada disposa de més de 30 botigues de fàbrica repartides per la ciutat, que suposen aproximadament 4.000 m2 comercials destinats al comerç de productes outlet de qualitat. Les botigues de Punto Blanco, Sita Murt, Diktons, Naulover, Escorpión, Lumberton, Juper, Carlomagno, Messcalino, Yerse, Aldo Martin’s, o Linn en són alguns exemples. Segons dades de l’Agrupació Tèxtil Fagepi explicades aquest dilluns per Xavier Guasch, només el 55% dels compradors de les botigues de fàbrica provenen de l’Anoia, la resta, vénen de fora de la comarca. Les empreses fabricants han calculat que el 19% dels compradors provenen de la ciutat de Barcelona, un 8% provenen de comarques veïnes com el Penedès, el Garraf i el Baix Llobregat i la resta (un 18,5%) vénen d’altres indrets de Catalunya.

Cargando
No hay anuncios

Des de Fagepi també s’ha fet un retrat del comprador habitual de les botigues de fàbrica igualadines; el 29% compren sols, el 27% ho fan en família, un 18% vénen en grups i el 26% ho fa en parella. En resum, es tracta d’un turisme de botigues de fàbrica familiar i de grups d’amics amigues que vénen a passar el dia a Igualada i a comprar. Els caps de setmana l’afluència a les botigues és en el 60% de persones de fora de de l’Anoia. La facturació estimada de les botigues de fàbrica d’Igualada es de 18 milions d’euros i l’ocupació entre les 70 i les 100 persones, en funció de les temporades.