Josep Lluís Merlos

Josep Lluís Merlos

Marco Toro: “Necessitem plans d’ajuda a l’automòbil més estables”

Per a aquest 2019, Nissan preveu assolir una xifra de vendes rècord a l’Estat, sobretot amb el Qashqai i el Leaf. L’acord entre l’empresa i els sindicats al voltant del futur de la fàbrica de la Zona Franca...

Una sanció que podria provocar una retirada

Cal respectar la decisió dels jutges. De tant que hem sentit aquesta frase, últimament s’ha fet terriblement odiosa. I, quan te la trobes en una d’aquestes vàlvules d’escapament de la vida que és l’esport,...

Audi e-tron: tecnologia d’alt voltatge

Fa un temps, quan als responsables d’Audi els preguntaven per què no incorporaven encara cap model totalment elèctric a la seva gamma, sempre deien: “No serem els primers, però quan el tinguem serà el...

‘Laudatio’ a la gorra vermella

No m’agrada el GP de Mònaco. Mai m’ha agradat. És una pista que no permet avançaments. Treballar-hi és una incomoditat molt emprenyadora. Els fatxendes que s’hi passegen no em cauen bé. I el preparao 2.0...

L’Automobile fa balanç del centenari

Per celebrar el seu primer segle d’història, el Saló de l’Automòbil de Barcelona ha viscut una edició en què els cotxes elèctrics i els híbrids han sigut els protagonistes. La mostra ha sigut un viatge cap...

Més enllà de la pista i dels estands

Barcelona s’ha vestit de parc temàtic del motor. El Gran Premi de F1 al Circuit i el Saló de l’Automòbil, que s’acaba demà, han donat als visitants moltes oportunitats de passar-ho bé, més enllà de la cursa...

De la fibra de carboni al llautó

Sempre m’ha agradat el teatre. El bo, el que fan els professionals. Però aquests últims dies he assistit a uns exercicis interpretatius lamentables. En ocasió del GP de F1 i, sobretot, del Saló de...

F1 i Saló, la millor combinació possible

Aquesta setmana Barcelona és la capital mundial del motor. Avui comença el Saló de l’Automòbil, que fa cent anys i del qual ja hem parlat en aquesta secció. I ahir va començar l’activitat en pista del Gran...

Pau Mota: “La competició és el laboratori per millorar la seguretat viària”

Va néixer a Sabadell fa quaranta anys i, tot i que inicialment va estudiar geografia, després va fer medicina i un postgrau d’internista a la Universitat de Saint Andrews. Sempre ha tingut una gran afició...

Saló de l’Automòbil: un segle per rejovenir la mobilitat

Des del dijous de la setmana entrant fins al diumenge 19 de maig, el recinte firal de Montjuïc acollirà una nova edició del Saló de l’Automòbil, reconvertit el 2017 en Automobile Barcelona. Les dues...

Bottas espavila la badallera

Bakú és a la F1 el mateix que Operación Triunfo a la música, o el que ha aportat el Poble Espanyol de Montjuïc a l’urbanisme modern. Una successió de desafinades i uns artesans que només bufen el vidre...

El Mundial de ral·licròs explota al Circuit

Aquest cap de setmana es disputa al Circuit de Barcelona-Catalunya una de les proves més espectaculars de tot el calendari anual: el Mundial de ral·licròs (WRX). A diferència de les cinc edicions anteriors...

El gas, l’alternativa real als elèctrics

L’agència NGV Global News, que analitza la utilització del gas en la mobilitat, sosté que al món hi ha actualment gairebé 26 milions i mig de vehicles que fan servir aquest combustible per funcionar. La...

Sebastià Salvadó, un dels grans prohoms del motor català

Independentment de la seva qualitat com a pilot, una de les característiques més valorades del bicampió mundial Carlos Sainz pels aficionats catalans al món dels ral·lis ha estat sempre la seva militància...

Madrid ens roba... la història de la F1

Quan la F1 va començar l’etapa actual el 1950, el veterà Francesc Rosés ja havia vist en directe un grapat de curses, entre les quals la de Ben Hur i Messala al circ romà. Només per això cal tenir-li sempre...

La moto està més viva que mai

Més de 35.000 persones van assistir al saló Viu la Moto a Montjuïc. Aquesta fira va presentar més de cinquanta novetats, algunes de les quals es veien per primera vegada. Els 122 expositors presents van...

L’Índia vota en les eleccions més grans del món

Avui comença la primera de les set fases en què es divideixen les eleccions generals a l’Índia. Fins al 19 de maig, 900 milions d’electors -gairebé el triple de tota la població dels Estats Units- podran...

Tintín, l’aventura en constant moviment

Les aventures de Tintín són viatges, mobilitat, no parar quiet ni un sol instant. Per això els mitjans i mètodes de transport juguen un paper tan important en els vint-i-quatre àlbums del reporter més famós...

Tornen els fantasmes del 2007

La temporada que Fernando Alonso es va estrenar com a pilot de McLaren va ser tot un malson per a l’asturià. I això que va firmar quatre victòries, dotze podis, dues poles, tres voltes ràpides, i va puntuar...

La moto torna a fer bategar el cor dels aficionats

Amb la celebració del GP de Bahrain de F1 i el de l’Argentina de MotoGP, l’activitat a la competició del motor és intensa aquest cap de setmana. Però si el protagonisme se l’emporten aquesta vegada els...

El futur engresca i amoïna l’automòbil

Seat i Nissan, amb les fàbriques a Martorell i la Zona Franca, i Volkswagen i Honda, amb les seus espanyoles a Barcelona, són les quatre grans marques de cotxes establertes a Catalunya. Els seus màxims...

La dignificació d’Honda

El d’Austràlia ha sigut el Gran Premi de les ironies. Abans de començar, uns aficionats aussies portaven una pancarta on s’hi llegia: “Daniel no necessita ales”, en al·lusió al traspàs de Ricciardo de...

Saló de Ginebra (2): més enllà de la sostenibilitat

La setmana passada repassàvem algunes de les novetats més eco vistes al Saló de Ginebra. Avui en portem d’altres, acompanyades d’alguns models més emocionals : cotxes de somni, que no acostumen a estar a...

Saló de Ginebra: enganxats per l’electricitat

Dijous va obrir portes la 89a edició del Saló de Ginebra, que, tot i les absències d’alguns fabricants, torna a marcar tendències. Ja no queda cap marca que no tingui un cotxe híbrid, o totalment elèctric....

MWC: ordinadors que diuen que són cotxes

Aquest dilluns Dieter Zetsche, el president del grup Daimler-Benz, estava força content a Barcelona. El Doctor Z, com se’l coneix, deixarà el càrrec al maig, després de tretze anys com a màxim responsable...

El dilema de quan deixar de conduir

Fa pocs dies vam saber que el duc d’Edimburg, de gairebé 98 anys, ha decidit deixar de conduir i ha tornat a l’administració la llicència per fer-ho. A mitjans de gener el marit de la reina Elisabet II...

Gamma Maserati 2019: el trident esmola les punxes

Fundada el 1914 a la ciutat italiana de Bolonya, Maserati és una de les marques de cotxes de luxe amb més prestigi del món de l’automòbil. La seva tradició ha estat històricament vinculada a la competició....

Cruisym 125: quan s’acaba la ciutat comença una nova vida

La marca de motos SYM va néixer fa més de seixanta anys a Taipei, però ben aviat es va traslladar a Taiwan. En la seva història més recent ha incidit molt en la producció de maxiescúters. Això ha fet que el...

Gamma Jeep: nascuts salvatges, però refinats

A la cuina, quan ens referim a una màquina de triturar és probable que parlem d’un túrmix ; si ho fem sobre un batut de xocolata, no serà estrany si utilitzem la paraula cacaolat. A l’oficina, quan...

Hyundai Tucson: un SUV ple de sentit comú

El Tucson és el model més venut de Hyundai no únicament a Espanya, sinó també a tot el món des que el van presentar l’any 2004. Des del 2015 fins a l’any passat havien venut més de 600.000 unitats de la...

< Anterior | 1 | 2 | 3 | 4 | ... | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | Següent >