Unió Europea
Internacional  /  Europa 05/12/2022

La Comissió Europea es gasta 400.000 euros en una festa al metavers i només hi van sis persones

Brussel·les fracassa en el seu objectiu d'apropar les institucions europees al jovent

2 min
Imatge de la festa fallida de la Comissió Europea al Metavers

Brussel·lesEn l'últim intent apropar-se el jovent, la Comissió Europea ha tornat a fracassar. I ho ha fet gastant-se una bona picossada. La setmana passada Brussel·les va organitzar i celebrar una festa al metavers que va costar prop de 400.000 euros de desenvolupar, però la promoció només va arribar a 44 persones i només hi van assistir sis persones de forma virtual en algun moment de la trobada. L'únic convidat que es va quedar a la festa va ser el corresponsal de la plataforma de mitjans Devex, Vince Chadwich, que va descriure la celebració com a "desconcertant".

L'acte el va organitzar el departament d'Ajuda Exterior i el seu objectiu era promoure la feina que fan les institucions europees entre els ciutadans comunitaris més joves, concretament els que tenen entre 18 i 35 anys. La festa es va celebrar el dimarts 29 de novembre en una mena d'illa paradisíaca en la qual els pocs joves que van participar-hi ballaven música house.

D'aquesta manera, Brussel·les volia difondre la iniciativa Global Gateway, que és un projecte amb un pressupost de 300.000 milions d'euros que va presentar la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i que pretén construir noves infraestructures als països en desenvolupament.

Aquest no és el primer intent de les institucions europees d'arribar a més públic a través dels nous formats, el Parlament Europeu, per exemple, convida (i els paga l'estada) sovint influencers a les seves seus perquè facin difusió de l'activitat parlamentària. I, de fet, la mateixa Comissió Europea va justificar que amb aquest tipus d'iniciatives, com l'acte virtual al metavers, també volia "augmentar la consciència del que fa la Unió Europea" a escala mundial entre els joves que es troben "principalment a TikTok i a Instagram" que "normalment no estan exposats a la informació" de les institucions comunitàries.

stats