Àsia

'Gangnam Style' provoca tensions entre Japó i Corea del Sud

El director del prestigiós institut de cultura del pop de Seül acusa els nipons de "gelosia pròpia de pati d'escola" i critica els seus gustos sobre vídeos

Ara
24/10/2012

BarcelonaL'institut de promoció de la cultura pop sud-coreà a criticat durament el Japó per haver restat insensible a la febre del "Gangnam Style", el vídeoclip d'un cantant coreà que triomfa mundialment a YouTube. La prestigiosa institució ridiculitza els gustos dels japonesos en matèria de vídeos.

Inscriu-te a la newsletter InternacionalEl que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

El vídeo és número 1 en visites a la Gran Bretanya i número 2 als Estats Units, però al Japó no passa del lloc número 30 en descàrregues a iTunes. En diversos blocs musicals japonesos s'ha insinuat, a més, que el nombre de visites (530 milions) s'ha obtingut gràcies a programes informàtics de visió automàtica.

Cargando
No hay anuncios

"Gelosia digna de pati d'escola"

L'institut, que promou la cultura pop a Corea del Sud i al món, ha qualificat aquestes insinuacions de "teories de la conspiració", i el seu president, Han Koo-Hyun, ha dit que les sospites japoneses "recorden el qüestionament d'un rècord mundial en un una marató olímpica" i ha titllat la reacció de "gelosia digna de pati d'escola". El primer vídeo japonès a YouTube es troba actualment en la posició 29 (237 milions de visites), i mostra una jove que tira caramels de menta en una ampolla de refresc fins que el líquid es desborda. El president de l'institut coreà l'ha qualificat de "grotesc i ridícul i d'exemple típic dels gustos japonesos sobre vídeos".