Mèdia08/11/2014

Un nen que no sap què regalar-li al seu pingüí per Nadal, la història que emociona el Regne Unit

John Lewis, uns grans magatzems britànics, aconsegueixen un èxit viral amb un sofisticat anunci de Nadal

Ara

BarcelonaAl Regne Unit, com a Catalunya, hi ha anuncis tan tradicionals que s'han convertit en part del Nadal. Els magatzems Marks & Spencer o la cadena de supermercats Waitrose han convertit els seus anuncis en part intrínseca del Nadal. Però ja fa anys que el que aconsegueix més èxit, i per tant desperta més expectació, és el dels grans magatzems John Lewis —que tenen la seva principal botiga a Oxford Street, a Londres—. L'any passat van fer del seu anunci un èxit viral, i aquest any han tornat a repetir el fenomen. Deixant de banda els milions de persones que l'han vist per televisió, més de set milions l'han vist i compartit a les xarxes.

Inscriu-te a la newsletter Basades en fets realsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'espectacular èxit de l'anunci és simple: una història emocionant i una realització tècnica impecable. La història és la d'un nen que conviu amb un pingüí, amb qui juga, dorm i va amb autobús. Un dia, mentre miren la televisió, el pingüí es queda embadalit amb una història d'amor entre humans. El nen se n'adona, i comença a pensar què podria comprar-li per Nadal. El final és tan previsible... com inesperat.

Cargando
No hay anuncios

Però, més enllà de la història, l'èxit ha estat possible gràcies a una realització espectacular. John Lewis no ha escatimat recursos: l'anunci, fet pels mateixos experts de pel·lícules d'animació com 'El planeta dels simis', ha costat més d'1,2 milions d'euros. Tota la campanya, amb marxandatge i fins i tot aplicacions per a mòbils i tabletes, supera els 12 milions. Una inversió que, si tenim en compte la resposta popular, sembla ben encertada, en vista de l'interès que ha suscitat la història del pingüí que viu a Londres, i que ha acabat per tenir, fins i tot, un 'hashtag', #MontyThePenguin.