Mèdia26/11/2015

Noves multes a Mediaset i Atresmedia

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha tornat a sancionar els grups Mediaset i Atresmedia per haver superat el temps màxim permès per la llei per emetre publicitat, que està fixat en 12 minuts per hora natural.

Inscriu-te a la newsletter Basades en fets realsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En el cas de Mediaset, l’organisme li ha imposat dues sancions, per un valor total de 812.140 euros, per haver infringit aquest article, tant a Telecinco com a Cuatro, diversos cops durant els mesos de gener i febrer. La majoria dels incompliments van ser de caràcter lleu, ja que van sobrepassar el límit en menys d’un 20%, però en alguns casos es van emetre fins a dos minuts i mig més d’anuncis del que permet la normativa, per la qual cosa s’han considerat violacions greus de la llei.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a Atresmedia, la sanció ha sigut molt inferior, de 34.007 euros, ja que respon a un nombre més petit d’infraccions -comeses durant el mes de gener- que, a més, van ser sempre de caràcter lleu. La CNMC té en compte també el nombre d’espectadors afectats a l’hora de quantificar les seves multes, la qual cosa ha afavorit Atresmedia, ja que en aquest cas els incompliments no van tenir lloc al canal principal, sinó només a La Sexta i a Nova.

Tots dos grups són reincidents pel que fa a l’excés de publicitat, i han sigut multats diverses vegades per aquest mateix motiu. Sense anar més lluny, al setembre Competència va sancionar Atresmedia amb 66.000 euros per haver emès més anuncis del compte, i uns dies després imposava a Mediaset una multa de 80.000 euros pel mateix motiu.

Cargando
No hay anuncios

Les empreses tenen un termini de dos mesos per recórrer la sanció davant de l’Audiència Nacional. Albert Castellví Roca