L'arquitecte Santiago Calatrava proposa reposar el trencadís en el Palau de les Arts de València
El conseller d'Economia ha explicat que l'única condició que ha posat la Generalitat Valenciana és que la solució per a l'edifici de l'òpera sigui "duradora"
ValènciaL'arquitecte Santiago Calatrava i la unió d'empreses constructores del Palau de les Arts de València han proposat a la Generalitat Valenciana tornar a col·locar el trencadís que es va desprendre de la coberta d'aquest edifici amb noves solucions tècniques i una garantia de 10 anys.
Segons ha confirmat el conseller d'Economia, Máximo Buch, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, tant Calatrava com les empreses referides ofereixen una assegurança de cobertura de 10 anys, que permetria realitzar una comprovació mesos abans del venciment i tornar a actuar si fora necessari.
"Falta estudiar aquesta proposta, però la nostra visió no ha canviat: volem que no costi ni un euro al Consell, que el cost sigui zero, inclosos els perjudicis per cancel·lació de funcions operístiques. I que la solució sigui tècnicament fiable i duradora", ha explicat el conseller.
"Ens han transmès que, després de diversos estudis tècnics, hi ha una solució que permet tornar a posar el trencadís", ha assenyalat Buch, que ha assegurat que la Generalitat Valenciana demanarà a les empreses constructores i a l'arquitecte que assumeixin la responsabilitat sobre la durada d'aquesta solució.