El PP valencià farà fora del Parlament els diputats amb judicis pendents encara que es quedi en minoria
El vicepresident José Ciscar afirma que "prompte" es resoldrà la situació de Milagrosa Martínez, que s'enfronta a una petició d'11 anys de presó pel 'cas Gürtel'
ValènciaEl vicepresident del govern valencià i president del PP a la demarcació d'Alacant, José Ciscar, ha explicat que les paraules del president Alberto Fabra en què assegurava que les persones "processades per casos de corrupció han de deixar l'escó" a les Corts Valencianes, tenen com a objectiu "recuperar la confiança dels ciutadans en les institucions i en la política".
Després que el president valencià realitzés aquests declaracions ahir en una entrevista en la Cadena Cope, la diputada i exconsellera de Turisme, Angélica Such -pendent de judici en una de les peces del cas Gürtel-, va abandonar voluntàriament el seu escó. Ella és una de les dues diputades del PP imputades i pendents de judici, que començarà el dia 31 de març.
L'altra és la també exconsellera de Turisme i actual alcaldessa de Novelda (Vinalopó Mitjà), Milagrosa Martínez, que s'enfronta a penes d'onze anys de presó per diversos delictes de corrupció, presumptament comesos en adjudicar a empreses de la trama Gürtel el muntatge i gestió del pavelló que la conselleria va exposar a Fitur entre els anys 2005 i 2009.
Preguntat per la situació de Milagrosa Martínez, el vicepresident ha assegurat en la roda de premsa posterior al ple del Consell celebrat avui a Alacant que si la diputada del PP "no deixa l'escó voluntàriament, òbviament el grup parlamentari haurà de prendre mesures". El president del PP d'Alacant ha dit, però, que s'"està treballant en la situació i que prompte hi haurà avanços", deixant entreveure la possibilitat que en les pròximes hores Martínez renuncie també a la seva acta de diputada.
Ciscar ha justificat que el grup parlamentari prengui mesures contra l'alcaldessa de Novelda reiterant les paraules del president sobre la incompatibilitat de seure alhora a l'escó i al banc dels acusats. Aquesta mesura no afecta però els diputats imputats que encara no han estat processats i no tenen un judici pendent.
El vicepresident ha assegurat que aquesta "norma" que significa "un pas més" en la "línia vermella" marcada pel president Fabra en la seva lluita contra la corrupció "és d'aplicació general" per als diputats autonòmic, però no per a corporacions municipals o provincial, on el president "no té competències".
Preguntat per si aplicaran la mateixa mesura contra tots els diputats imputats que té el PP a la seva bancada si els tribunals acaben obrint judici oral contra ells, Ciscar ha dit que sí i, fins i tot, ha dit que el grup popular està disposat a quedar-se en minoria parlamentària a les Corts Valencianes. "La prioritat és recuperar la confiança dels ciutadans en les institucions i en la política. Si per aconseguir-ho s'hagués de produir aquesta situació de minoria en les Corts, es produiria", ha afirmat.