TRIBUNALS

El Suprem avala l’eixida de presó de Miquel Ricart

Efe
19/11/2014

MadridEl Tribunal Suprem(TS) ha rebutjat per falta de legitimació els recursos de diverses associacions, entre les quals la Clara Campoamor, contra l’excarceració de Miquel Ricart, l’únic condemnat pels assassinats de les xiquetes d’Alcàsser, Míriam, Toñi i Desirée, el novembre del 1992.

En una sentència feta pública ahir i facilitada pel Tribunal Superior de Justícia valencià, el Suprem dictamina que davant la falta de legitimació per recórrer de Rosa Antonia Folch, María Isabel Marquès i l’Associació Clara Campoamor -familiars i acusació popular, respectivament- i l’Advocacia de l’Estat, rebutja entrar a tramitar els recursos presentats contra l’eixida de presó de Ricart.

Cargando
No hay anuncios

L’alt tribunal considera que les acusacions particulars, l’acusació popular i l’advocat de l’Estat no estan legitimats per recórrer contra l’acte de l’Audiència Provincial de València del 29 de novembre del 2013, que, en aplicació de l’anul·lació de la doctrina Parot, va declarar extingides les penes del condemnat i va ordenar la posada en llibertat del condemnat pels crims d’Alcàsser.

L’Associació Clara Campoamor, personada en el cas dels crims d’Alcàsser com a acusació popular, va assegurar que aprofitaria “qualsevol escletxa” per recórrer la decisió d’acordar l’eixida de Ricart de la presó d’Herrera de la Mancha, on va estar 21 anys complint condemna.

Cargando
No hay anuncios

La secció segona de l’Audiència de València va declarar complides les penes imposades a Ricart, que va ser condemnat a 170 anys de presó, i la seua immediata posada en llibertat en aplicació de l’anul·lació de la doctrina Parot acordada pel Tribunal Europeu de Drets Humans. Al recurs de l’associació, el Suprem ha respost que solament el fiscal estava facultat per llei per acudir davant l’alt tribunal en aquest recurs i que no ho va fer, per la qual cosa no s’ha estudiat anul·lar l’eixida de presó de Miquel Ricart.