Segon robatori en un mes en cases d'implicats en el cas Koldo
La casa de l'exministre de Transports i ex número 3 del PSOE, José Luis Ábalos, ha estat assaltada juntament amb la de la mare de Koldo García
BarcelonaEl cas Koldo de corrupció, també anomenat cas Ábalos o cas Cerdán, està provocant un fenomen des que es va donar a conèixer: els implicats o familiars seus ja han patit dos robatoris en només un mes. La trama que afecta l'exministre de Transports i ex secretari d'organització del PSOE José Luis Ábalos, el seu exassessor Koldo García i el successor com a número 3 del partit, Santos Cerdán, ja ha patit dos robatoris sonats, el darrer a la casa d'Ábalos a Madrid aquesta matinada, després que a finals del mes de juny en patís un el domicili de la mare de Koldo García.
Els fets d'aquesta matinada han passat a les 00.10 hores, segons recull Europa Press de fonts policials. Es tracta d'un habitatge d'Ábalos al carrer Humilladero, al barri madrileny de La Latina, que ha patit un robatori amb força que ha deixat estances del tot desendreçades, segons ha vist la Policia Nacional. Els lladres s'han emportat diverses pertinences personals i diners. Segons ha avançat The Objective, s'haurien endut dos ordinadors, una càmera i un telèfon mòbil.
La policia ha obert una investigació sobre el robatori d'aquest petit pis, que és propietat d'Ábalos i de la seva dona, que va passar a ser cotitular juntament amb la filla gran del matrimoni després del divorci, segons ha avançat Okdiario. Alhora, l'habitatge on la filla resideix és on hauria viscut una temporada Koldo García, segons apunta The Objective.
Precisament, va ser García qui va patir el robatori a finals del mes passat. En concret, al domicili de la seva mare a la localitat de Benidorm. D'allí se n'haurien endut pocs diners en efectiu i alguna joia, justament el dia de la declaració judicial de Santos Cerdán, que el va portar directament a la presó. En canvi, el robatori a aquest habitatge d'Ábalos s'ha produït ja amb Cerdán a la presó i l'endemà que l'exministre presentés una querella criminal contra els autors de l'auditoria del ministeri de Transports de l'agost de l'any passat sobre la compra de mascaretes, en què ell va quedar assenyalat. Els delictes pels quals l'ha impulsat són falsedat documental i fals testimoni de peritatge.
Els àudios de Koldo
D'altra banda, Koldo García ha tramès sense èxit un escrit al Tribunal Suprem, que ha avançat Efe, per demanar el segrest judicial "cautelar i immediat" dels àudios de la causa per la qual està investigat i que van ser gravats per ell mateix. El magistrat ha rebutjat aquesta pretensió per manca de competència, ha recalcat que si vol denunciar ho pot fer contra publicacions concretes dels mitjans que cregui que atemptin contra el seu honor o intimitat i ha lamentat "la contínua existència de filtracions" a la premsa quan el material arriba a les parts. Koldo García reclamava la prohibició expressa de la seva difusió als mitjans de comunicació, sobretot els que es refereixen a la seva filla gran, perquè són "de caràcter estrictament privat". A parer seu, la publicació dels àudios ha constituït "una gravíssima intromissió en el seu dret fonamental a la intimitat personal i familiar" que també ha comportat descrèdit reputacional pel seu retrat com a agressor, però l'alt tribunal no li ha fet cas.
García també ha defensat Cerdán en una entrevista a TVE en la qual ha criticat que estigui empresonat: "Una salvatjada", ha dit. També ha puntualitzat que no entén per què "jurídicament" està a la presó i ha reiterat que no ha cobrat comissions d'obra pública, sinó que només ajudava empresaris. En aquest sentit, ha asseverat que ell no ha gravat "res" i també ha volgut avisar sobre alguns guàrdies civils, dient que n'hi ha que "pensen diferent o fan certes coses que no són correctes". "Ells creuen que estan realitzant un servei social al benestar de tots nosaltres. Doncs bé, veurem com ho fan", ha etzibat. Per la seva banda, Ábalos ha volgut deixar clar en una entrevista a Cuatro la seva "voluntat tremenda de col·laborar".