La CUP de Torredembarra demana a l’alcalde que plegui per haver hissat la bandera espanyola a l’Ajuntament
Els cupaires opinen que el batlle d’ERC ha demostrat "que està disposat a perpetuar l’opressió contra el poble català"
TorredembarraEl grup municipal de la CUP de Torredembarra ha carregat aquest divendres contra la decisió “unilateral” de l’alcalde, Eduard Rovira (ERC), d’acatar la sentència d’un jutjat contenciós que l’obligava a retirar l’estelada i a hissar la bandera espanyola a l’Ajuntament. En un comunicat, els cupaires han manifestat que “si l’alcalde no està disposat a assumir les conseqüències legals que impliquen defensar els postulats pels quals ha estat escollit, el que ha de fer és un acte d’honestedat, plegar i deixar pas a una altra persona capaç de defensar les idees i els principis de la seva formació”.
Davant els fets de dimecres, la CUP ha demanat a la secció local d’ERC que es posicioni i que si tampoc no comparteix la decisió de l’alcalde, “se’n desentengui, retiri la bandera espanyola i torni a penjar l’estelada”.
A més, els cupaires han lamentat que Rovira hagi actuat “unilateralment” i sense debatre el cas amb la resta de formacions i entitats sobiranistes. De fet, la CUP ha titllat de “greu” la decisió del batlle i d“insuficient” l’argumentació que va donar, ja que, segons la formació anticapitalista, “l’únic que va transmetre és la seva por d'obeir els postulats independentistes del seu partit i la seva submissió a l'ordenament jurídic espanyol”.
La CUP també ha criticat que l’alcalde convoqués “tots els mitjans del país”, per demostrar que “a Torredembarra l’alcalde està disposat a perpetuar l’opressió contra el poble català”, i que ho fes “en el marc d'un procés independentista, quan falten menys de set mesos per al referèndum i en un moment on diferents càrrecs electes de la CUP i altres formacions estan sent represaliats per complir inequívocament els principis pels quals van ser escollits i escollides”.
D’altra banda, la CUP ha cridat a acabar amb les declaracions d’intencions i la retòrica, i ha carregat contra aquells que “pretenen representar l'independentisme a les institucions i s'abaixen els pantalons a la primera de canvi i obeeixen uns tribunals que pretenen apuntalar i legitimar el projecte polític espanyol i condemnar tot un poble que vol ser lliure”.