Congrés dels Diputats

Exdiputades d'ERC denuncien Pilar Vallugera al partit per assetjament laboral

Descriuen crits, faltes de respecte i menyspreu, però la diputada d'Esquerra ho nega, segons 'El País'

ARA
08/03/2025

BarcelonaFaltes de respecte, crits, retrets a dins l'organització, menyspreu al treball dels companys o males cares per encaixar permisos de maternitat. Això és el que relaten a El País que van patir exdiputades d'Esquerra de l'actual parlamentària dels republicans al Congrés dels Diputats, Pilar Vallugera, a qui han denunciat davant del partit per presumpte assetjament laboral. Vallugera, per contra, declara que no és conscient de tot això. I ho nega: "No he maltractat". Des del partit, consultat per l'ARA, remarquen que s'ha actuat amb "garanties": ERC ha obert expedient a l'hora de conèixer els fets i està en mans del responsable de compliment, tot i que -remarquen- no s'hi han dirigit directament les afectades en una denúncia a títol personal i tampoc hi ha denúncia als jutjats. Alhora, aclareixen que sí que Carolina Telechea, número dos de Gabriel Rufián al Congrés l'anterior legislatura, va presentar un escrit a la comissió d'ètica del partit el juliol passat denunciant els fets.

Inscriu-te a la newsletter PolíticaUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

En tot cas, les denunciants consideren que el partit no va actuar amb diligència, segons recull El País. "ERC no va tenir cura de la meva salut mental i física", diu l'exdiputada Maria Dantas, que afegeix que només es van interessar per ella quan es va donar de baixa el novembre del 2023. Va ser llavors quan hi van contactar el president d'ERC, Oriol Junqueras, que assegura que "és l'únic que li ha demanat perdó", i la llavors secretària general republicana, Marta Rovira.

Cargando
No hay anuncios

Els fets

Un dels episodis que s'expliquen en el document aportat per Telechea, detalla El País, és un de relatat per Dantas: Vallugera, en el marc del debat de la llei trans, discuteix a crits amb la diputada Dantas al seu despatx. "Aquesta llei no sortirà, no la registrarem. Tindràs Gabriel Rufián, Carolina Telechea, Ramón Soldán, però jo tinc el feminisme del partit", li va dir a crits, assenyalant-la amb el dit i barrant-li el pas després de fer un discurs transfòbic, segons la testimoni. Diverses fonts, recull El País, constaten que Vallugera la va estar perseguint a crits pels despatxos. En aquest document també es recopilen situacions patides per la parlamentària i altres que coneix de primera mà, que descriuen presumptes maltractaments a diputats i personal eventual, a qui, segons denuncien, Vallugera no respectava els horaris i els sobrecarregava de feina.

Cargando
No hay anuncios

Dantas no és l'única que descriu un conflicte amb Vallugera per la llei trans. Una altra diputada, Inés Granollers, també va demanar el relleu en l'àmbit de la llei de l'habitatge perquè no s'entenia amb la parlamentària d'Esquerra i l'acusa de menysprear també la seva feina.