Sergi Alsina nega que demanés favors "il·lícits" a Oriol Pujol i defensa haver aconsellat tres deslocalitzacions

L'empresari, íntim amic de l'expresident, afirma que sense la implicació d'Alta Partners les tres empreses haurien tancat

Laia Vicens / Marc Colomer
07/04/2015

Barcelona"Afirmo rotundament que mai he demanat res a Oriol Pujol que pogués tenir la menor aparença d'il·licitud o que pogués vulnerar cap deure legal o ètic". Amb aquestes paraules, el fundador d'Alta Partners i amic íntim d'Oriol Pujol, Sergi Alsina, ha negat la seva implicació en el cas de les ITV. Tot i que primer ha afirmat que a causa de la seva "situació difícil" –està imputat per tràfic d'influències i suborn– no faria cap declaració a la comissió d'investigació del frau fiscal del Parlament, ha procedit a explicar alguns detalls "sense perjudicar ni interferir els procediments judicials".

Inscriu-te a la newsletter PolíticaUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Així, ha explicat que fa més de 25 anys que és amic d'Oriol Pujol, a qui explica algunes "transaccions" en què intervé. "Ni ell ni jo ens hem amagat de ser amics. Una altra cosa és l'ús que altres persones han fet de la nostra relació", ha afirmat.

Cargando
No hay anuncios

Alsina ha defensat la seva intervenció per deslocalitzar –ha dit que en realitat eren "relocalitzacions"– tres empreses (Sharp, Sony i Yamaha), que, segons ha dit, va permetre "evitar acomiadar" 1.400 persones. "Sense Alta Partners no s'hauria fet, haurien tancat segur", ha assegurat. La seva empresa, fundada el 1991, era especialista en processos de fusions i assessorament financer.

En aquest punt, Alsina ha recordat que la dona d'Oriol Pujol, Anna Vidal, que també està imputada, va cobrar d'Alta Partners el 1999, quan estava en nòmina a l'empresa, i ha negat que cobrés de cap govern o administració pública. Uns ingressos que Hisenda considera "irregulars" després d'analitzar els moviments en els comptes bancaris entre les societats d'Alsina i els comptes d'Anna Vidal a canvi d'uns treballs que, segons el fiscal, ella mai va fer.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa al cas de les ITV, Alsina ha dit que no hi ha "cap conversa" seva que faci referència a tractes il·lícits al voltant d'aquest cas.