Tapes amb estrella al centre de la Rambla

L’Associació d’Amics de la Rambla organitza un tast al mig del passeig entre el 12 i el 15 de juny

Auri Garcia Morera
04/06/2014

BarcelonaGastronomia emblemàtica en un espai emblemàtic. La millor cuina de Barcelona sortirà al carrer la setmana vinent, i ho farà ocupant un dels espais més característics de la ciutat, el centre de la Rambla. L’Associació d’Amics de la Rambla i el grup GSR organitzen un tast gastronòmic al mig del passeig entre el dijous 12 i el diumenge 15 de juny. Hi participaran un total de 42 restaurants -entre els quals més d’un amb estrella Michelin-, amb tapes a preus ajustats.

La mostra, anomenada Tast a la Rambla, se situarà a la rambla de Santa Mònica, entre el centre Arts Santa Mònica i el monument a Cristòfor Colom. Les carpes dels restaurants es dividiran en quatre zones: una de pastisseria, una de cuina d’autor, una de cuina tradicional i una altra de tapes i platillos. Hi haurà 150 metres de barra, i el recinte es completarà amb una zona de taules de pícnic, anivellada amb la vorera, a sobre de la calçada de baixada.

Joan Oliveras, president de l’Associació d’Amics de la Rambla, va subratllar que un dels objectius del Tast a la Rambla és “que les grans cuines de la ciutat s’aproximin al ciutadà en un espai popular i a preus populars”. Els tiquets d’una tapa costaran 4,50 euros, i els de quatre tapes, 16 euros. Segons explica Roser Torras, directora del grup GSR, els organitzadors preveuen servir un mínim de 90.000 tapes i entre 70.000 i 100.000 begudes.

Tria d’arreu, vincles amb el barri

Torras destaca que la mostra permetrà “degustar les millors cuines i les millors pastisseries de Barcelona”. Sònia Recasens, segona tinent d’alcalde de l’Ajuntament, afegeix que “els restaurants de la Rambla també són restaurants de qualitat”. Per aquest motiu, a l’interior d’una quinzena d’establiments del passeig s’oferirà una tapa especial a un preu especial. Al mercat de la Boqueria es destacaran productes vinculats a l’esdeveniment, i a l’Arts Santa Mònica s’hi programaran activitats relacionades.

Els vincles amb el barri no es limiten a aquests espais, sinó que també es faran evidents amb una part solidària. A més de promocionar l’acte Ferran Adrià i la Fàbrica de menjar solidari, en benefici del Casal dels Infants del Raval, la mostra tindrà entre el seu personal alguns dels joves que atén aquesta entitat. Hi treballaran més de 400 persones, de les quals entre 40 i 50 seran nois i noies del Casal que estan fent un curs de formació de sala i que hi faran de cambrers.

Atreure el ciutadà de Barcelona

Oliveras, Torras, Recasens i també Mercè Homs, regidora del districte de Ciutat Vella, van deixar clar ahir que un altre dels grans objectius és que els ciutadans de Barcelona tornin a posar els peus a la Rambla. “El que la Rambla planteja és recuperar l’atractiu per al ciutadà, i ser un espai de convivència entre el ciutadà i el turista”, va dir el president de l’Associació d’Amics de la Rambla. “Busquem que la gent de Barcelona recuperi la Rambla en el sentit de venir-hi i de sentir-se orgullosa de l’oferta que fa”, va afegir Homs.

Per la seva banda, Recasens va recordar que això s’emmarca en la “filosofia d’esponjar el turisme” i també pretenen que “el ciutadà barceloní es faci seus els espais conquerits pel turista”. La segona tinent d’alcalde ho va lligar amb la setmana de les terrasses als hotels, que s’està celebrant aquests dies, fins diumenge: “Se’ns acut molt poques vegades d’anar-hi. Per això en un mes determinat hi fem un esdeveniment bomba, amb la intenció que després durant tot l’any s’hi pensi”.

Programa d’actes

L’Arts Santa Mònica acollirà tallers de pastissers, de sommeliers i de cuiners amb estrella Michelin. Entre d’altres:

Arrossos de mar i de muntanya

Cargando
No hay anuncios

Nandu Jubany. Can Jubany.

Dijous 12 de juny. De 13.00 a 13.25 h.

Descobrir els vins de Catalunya

Jordi Bort. Incavi.

Dijous 12 de juny. De 19.00 a 19.45 h.

Coques de revetlla

Joan Baixas. Pastisseria Baixas.

Divendres 13 de juny. De 13.00 a 13.25 h.

Com gaudir del vi

Ferran Centeller, exsommelier d’El Bulli. Divendres 13 de juny. De 13.45 a 14.30 h.

Joc de ‘snacks’

Fran Aguda. Tickets.

Cargando
No hay anuncios

Dissabte 14 de juny de 13.00 a 13.25 h.

Els grans plats de la cuina de BCN

Carles Gaig. Restaurant Gaig.

Dissabte 14 de juny. De 17.30 a 17.55 h.

Cuina tradicional

Restaurant Gaig

Caneló amb beixamel de tòfona.

Petit Comitè

Mandonguilla amb sípia de la costa.

Suquet de l’Almirall

Bunyols d’espinacs amb panses, pinyons i allioli de mel.

Amaya

Cargando
No hay anuncios

Cua de bou estofada amb parmentier.

Suculent

Cap i pota.

Cafè Emma

Parmentier d’ànec confitat i pebre vermell de la Vera.

La cuina del DO

Arròs melós de llàgrima ibèrica amb tirabecs.

Casa Guinart

Punyetes tofonades amb ceba confitada.

Freixa Tradició

Calamarsets confitats amb ceba i tomàquet.

Cuina d’autor

Cargando
No hay anuncios

Tickets

Brioix del Tickets.

Via Veneto

Macarró farcit d’ànec de l’Empordà amb poma i oli d’alfàbrega.

Saüc

Cremós de fetge d’ànec, galeta de ceba, llimona i vi dolç.

Espai Kru

Ostra francesa amb salsa ponzu. Peix blanc en cebiche amb llet de tigre de maracujà.

Neichel

Tàrtar de vedella amb salsa bearnesa freda.

Nectari

Tòfona negra nascuda de mar i muntanya.

Cargando
No hay anuncios

Cata 1.81

Taco Cat de botifarra esparracada.

Taverna del Clínic

Musclos amb verduretes confitades amb vinagre i salmorejo texturitzat.

Tapes i platillos

Filete Ruso

Minihamburguesa de vedella eco amb ibèric, manxec i oli de tòfona.

Ca la Nuri

Arròs amb pop i toc de patata amb pebre vermell de la Vera.

Cañete

Mollete de pringá a l’andalusa.

L’Eggs

Cargando
No hay anuncios

Entrepà d’ibèric amb salsa d’ou.

Bohèmic

Braves Bohèmic.

Llamber

Salmorejo, anxova fumada i formatge Rey Silo.

By13

FestiBun lacat amb sobrassada ibèrica.

Mont Bar

Croqueta de pernil de gla.

Bodega 1900

Pinya amb mel de canya i llima.

Bar del Pla

Cargando
No hay anuncios

Gaspatxo de síndria amb pernil.

Pastisseria

Baixas

Hernán Cortés: cremós de xocolata 75%. Cacau de Tanzània.

Oriol Balaguer

Willy Tronka.

Escribà

Hot Dog Escribà.

Épicerie

Macaron glacé menta-xocolata.

Canal

Sacher.

Cargando
No hay anuncios

Bubó

Mojito Splash.