INFRAESTRUCTURES

Adif preveu reobrir el TGV entre Girona i Figueres demà

El Govern i l’Ajuntament es mostren escèptics després de sis dies amb el servei ferroviari interromput

Elisabet Escriche
04/10/2014

GironaUna setmana després del tall de la línia del TGV entre Girona i Figueres a causa de la inundació d’un quilòmetre de túnel, el gestor d’infraestructures Adif preveu reobrir el servei “al llarg” de demà. Ho farà, segons va confirmar ahir, en “plenes garanties de seguretat”. Tant el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, com l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, es van mostrar molt escèptics davant de l’anunci. “La meva impressió, si ho veus des del terreny, és que no podrà ser”, va reconèixer obertament el conseller.

Tècnics contractats pel gestor públic, bombers i efectius de la Unitat Militar d’Emergències (UME) seguien ahir bombant aigua i fang, uns treballs que s’acabaran com a molt tard avui. De fet, ahir a la tarda dues de les sis bombes que treballaven en la part més profunda del túnel, situat al Parc de la Devesa, ja van deixar de funcionar. Mentrestant, tècnics d’Adif ja han començat a fer una primera inspecció que ha permès confirmar que “no hi ha danys estructurals al túnel”. El que sí que s’ha detectat són “petites” afectacions (en el sistema de senyalització o la catenària) que Adif confia que solucionarà en un sol dia.

Cargando
No hay anuncios

Girona amenaça amb els tribunals

Els portaveus de l’ens públic van detallar a l’ARA que durant els primers dies de represa del servei pot ser que els combois circulin a menys velocitat de l’habitual en el tram inundat per “ultimar els últims serrells”. Davant de l’anunci, l’alcalde de Girona va donar ahir un ultimàtum: “No permetrem que el servei es posi en funcionament si no es porta a terme una mesura urgent al punt on va caure el mur [el pou d’atac] i per on va entrar l’aigua al túnel”. L’alcalde va anar més enllà i va amenaçar de demanar al jutjat que aturi la reobertura si Adif reprèn el servei sense totes les garanties de seguretat. Per tenir-ne constància va exigir a l’administrador que faci arribar al consistori un informe tècnic. L’Ajuntament va recordar que el projecte per dur a terme aquestes obres fa temps que està aprovat després que, tal com va avançar l’ARA, es produís una inundació en el mateix punt l’any 2009. Tot i que ahir el pou d’atac continuava sense tapar, Adif va assegurar que hi instal·larà aquest mateix cap de setmana diversos blocs de formigó. Portaveus de l’ens, però, van insistir que la causa de la inundació era la saturació de la xarxa de clavegueram de Girona. “El trencament del mur només va ser la conseqüència”, van reiterar. I van aclarir que els blocs de formigó només seran una “solució provisional” a l’espera que es construeixi un mur de contenció, que es farà “de manera immediata”.

Cargando
No hay anuncios

El cap de la Regió d’Emergències de Girona, Enric Cano, va insistir que s’ha de fer una actuació urgent en el punt en què el mur va cedir perquè demà es preveu un altre episodi de pluges intenses. “Si torna a ploure com dilluns a la matinada, ens tornaria a entrar aigua al TGV, perquè el famós mur que va caure encara no s’ha reparat”, va deixar clar.

A l’estació del TGV ahir seguia sense haver-hi cap cartell informatiu sobre el tall de línia en sentit nord. Els passatgers s’assabentaven que havien de fer el tram entre Girona i Figueres en autobús o bé amb un tren convencional pràcticament a la mateixa andana. Tot i la pèrdua de qualitat del servei, però, Renfe ha mantingut durant tota la setmana els preus habituals del bitllet.