INFRAESTRUCTURES

Barcelona i París, units per un TGV directe el 15 de desembre

Falta que el tram Perpinyà-Nimes sigui també d'alta velocitat

Albert Solé
21/11/2013

Barcelona.Després de l'anunci del Parlament Europeu dimarts que el corredor mediterrani és una de les nou prioritats de la UE, ahir va arribar una segona bona notícia per a Catalunya: la connexió entre l'Estat i França amb alta velocitat directa serà una realitat a partir del 15 de desembre. L'anunci el va fer la ministra de Foment, Ana Pastor, al matí als passadissos del Congrés als micròfons de RAC1: "Si tot va bé, que espero que sí, el dia 15 de desembre podrà circular el primer tren".

Quan el TGV va arribar fins a Figueres -estació Figueres-Vilafant- el 8 de gener del 2013, encara no s'havia aconseguit l'homologació entre els trens d'alta velocitat de Renfe, i els de la francesa SNCF (Societat Nacional de Ferrocarrils Francesos). La primera data que es va apuntar va ser el 28 d'abril, però s'ha anat retardant fins al 15 de desembre. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, fa mesos que es queixa que la demora en la connexió era una qüestió només política i no tècnica, l'últim cop ahir al matí, poques hores abans de l'anunci de la ministra. Ana Pastor, però, el va rebatre ahir: "Aquest no és un tema dels polítics sinó dels tècnics, en el moment que ens donin la signatura de l'homologació ja podrà circular el primer tren comercial".

Cargando
No hay anuncios

Objectiu: 5.30 hores

Fins al 15 de desembre, els passatgers del TGV que volen entrar a França per Catalunya estan obligats a canviar de tren a Figueres, un transbord que dura 20 minuts. Amb la connexió directa els usuaris només s'estalviaran aquests 20 minuts, però l'objectiu és que a la llarga el trajecte entre Barcelona i París duri unes cinc hores i mitja. Perquè això passi, caldrà resoldre un escull important: convertir el tram de 150 quilòmetres entre Perpinyà i Montpeller en alta velocitat, cosa que tot just ara està en estudi. El govern francès socialista va frenar l'expansió del TGV per culpa de la crisi, tot i les pressions de la UE. En el tram entre Montpeller i Nimes tot just fa uns mesos que hi van començar les obres. La connexió directa també permetrà anar de Barcelona a Tolosa en tres hores, a Marsella en quatre i a Lió en cinc.

Cargando
No hay anuncios

Els bitllets, el 28 de novembre

Qui vulgui estrenar el primer TGV directe a París podrà comprar els bitllets a partir del 28 de novembre. Des del 15 d'octubre la venda de bitllets de tots els trens a França ha estat bloquejada a l'espera de conèixer la data.