SORTEIG DE REIS

Catalunya esgarrapa part del segon i el tercer premi de la loteria de Reis

El primer premi i l'extraordinari de 40 milions van íntegrament a Monforte de Lemos, a Galícia

Thaïs Gutiérrez
07/01/2014

BarcelonaCatalunya va tenir ahir una sort més aviat discreta amb la loteria de Reis en rebre un pessic del segon i el tercer premi del sorteig, tot i que es va quedar sense res del primer. Els premis suposen 3,5 milions d'euros, segons el càlcul fet per Europa Press, sense comptar premis menors, terminacions ni aproximacions, que podrien fer pujar la xifra fins als sis milions, segons Efe. Administracions de Barcelona, Puigcerdà, Gavà, Viladecans i Lleida van repartir els premis. Una de les administracions tocades per la fortuna va ser la del carrer Montflorit de Gavà, que va repartir una sèrie del segon número, el 69.362. La seva responsable, Marta Corominas, explicava ahir que el número s'havia venut molt bé des del primer dia i mostrava la seva eufòria per haver portat una mica de sort a una zona "humil" de Gavà. Cap dels premiats va passar per l'administració a celebrar-ho i Corominas va explicar que la notícia els havia agafat a tots per sorpresa. "Nosaltres érem a casa i hem anat a obrir unes ampolles de cava per celebrar-ho", deia. També al Baix Llobregat, concretament a Viladecans, l'administració de l'avinguda Roureda va vendre una sèrie del mateix número. Una altra de les administracions afortunades va ser la número 11 de Lleida, que va vendre una sèrie del segon premi. Els seus propietaris i treballadors estaven ahir eufòrics i encantats d'haver repartit milions. "A Lleida toquen molt pocs premis", deia una de les treballadores, Anna Maria Estany, que explicava que en total han venut 750.000 euros en premis.

Puigcerdà va ser una altra de les ciutats afavorides pel sorteig. L'administració número 1 va vendre el dia abans de la rifa els últims dècims que tenien del número 69.362. El propietari de l'establiment, Lluís Gil, explicava que tenia una sèrie d'aquest número però que no la va vendre ràpidament. "Dissabte encara em quedaven 5 dècims", recordava. Però al final, com que hi havia mercat a Puigcerdà i hi va haver molta afluència de visitants, els dècims van volar. Gil assegurava que un àngel de porcellana que decora la paret és el que els ha portat sort, ja que des que el té exposat han repartit diversos premis importants.

Cargando
No hay anuncios

El tercer premi -que va ser per al número 8.347- va estar molt repartit a l'Estat, i a Catalunya va ser la Loteria Valdés, a la Rambla de Barcelona, qui en va vendre cinc sèries. El seu propietari, Jordi Garcia Valdés, es mostrava ahir molt satisfet per haver repartit 1.250.000 euros. Garcia Valdés, que forma part de la tercera generació d'una família dedicada a la loteria, reconeixia que tenia bones sensacions amb el sorteig. "Una amiga ja m'ho havia dit. Va preveure que no repartiria res per Nadal i que donaria premi per Reis, i així ha estat", explicava amb alegria. Tot i els diners repartits, cap dels premiats es va presentar ahir per celebrar-ho. Només una dona amb un dècim premiat va trucar per telèfon per dir que era una de les afortunades i explicar que havia comprat el dècim per internet.

120 milions a Galícia

Cargando
No hay anuncios

Els catalans han gastat 12 euros per habitant en aquest sorteig -cosa que en xifres globals són 91 milions d'euros, segons Loteries i Apostes de l'Estat-, una xifra força inferior als 20 euros que han gastat els valencians, que són els que més diners dediquen a aquesta rifa. A les Balears encara n'han gastat menys, 8 euros per habitant.

El número 76.254 es va convertir ahir en un número màgic per als veïns de Monforte de Lemos, a Galícia, on va caure íntegrament el primer premi. La sort ha portat 120 milions d'euros a aquesta ciutat ferroviària de Galícia, on moltes persones "jugaven sempre a aquest número", tal com va explicar ahir Lorena Giraudier, responsable de l'administració de loteria número tres del municipi. Però no va ser l'única que va distribuir sort. La cerveseria Manhattan de la ciutat també va repartir molts diners, exactament 15 milions d'euros entre els seus clients, "gent treballadora" de la zona, segons deia el propietari de l'establiment, Luis Maceda, a l'agència Efe.

Cargando
No hay anuncios

Però entre tots els veïns del poble n'hi va haver un de molt afortunat. Ahir, per primera vegada a la història de la loteria de l'Estat, es repartia un premi extraordinari de 40 milions d'euros, que va anar a parar al dècim que tenia el número del primer premi, la sèrie 21 i la fracció cinquena. Un dècim extraordinari. El Bar Anduriña de Monforte de Lemos va ser l'establiment que va vendre la butlleta milionària, però ahir no va aparèixer ningú per celebrar-ho, així que la identitat del premiat segueix sent un misteri, tot i que la propietària del bar ho tenia clar: "Segur que és un veí del poble", deia.