El creuer més gran del món tindrà la base a Barcelona el 2015
Es tracta de l''Allure of the Seas', de la companyia Royal Caribbean, que arribarà al port català el maig de l'any vinent
BarcelonaL''Allure of the Seas', de Royal Caribbean, el vaixell més gran del món, tindrà la base a Barcelona el 2015, quan farà per primera vegada una temporada completa al Mediterrani, amb escales a Palma de Mallorca i Màlaga, amb un impacte econòmic a l'Estat de 27 milions d'euros. Segons ha informat aquest dimecres Royal Caribbean, al vaixell viatjaran més de 150.000 passatgers el 2015 i la seva estada servirà per posicionar l'Estat i la ciutat de Barcelona com a referents mundials del creuer.
L''Allure of the Seas' arribarà al port de Barcelona a principi de maig del 2015 i des d'aquí farà un creuer curt de cinc nits i 22 itineraris de 7 nits fins a la seva última sortida a mitjans d'octubre, quan acabi la temporada a Europa.
Després de sortir de Barcelona, el vaixell visitarà setmanalment els ports de Palma de Mallorca, Marsella, La Spezia, Civittavechia i Nàpols, i també farà dues escales a Màlaga, una en arribar de Miami i una altra en la partida cap al Carib, la tardor del 2015. És la primera vegada que un vaixell d'aquestes característiques opera de forma continuada a Europa, ja que fins ara ho havia fet només al Carib, amb Miami com a port d'embarcament.
La directora general de Royal Caribbean a Espanya i França, Belén Wangüemert, ha dit que l'arribada de l''Allure of the Seas' a Barcelona "demostra" el compromís amb el mercat turístic espanyol i beneficia diferents àrees del país, a més de posicionar-lo com a punt d'embarcament en creuers pel Mediterrani. El vaixell compta amb un registre brut de 225.282 tones, 362 metres d'eslora, 66 metres de màniga, 16 cobertes i capacitat per a 2.384 tripulants i 6.318 passatgers. A més, té set zones temàtiques, entre les quals destaquen l''aquatheater'; la piscina de salts acrobàtics més profunda d'alta mar; Central Park, un parc amb més de 12.000 plantes naturals; una politja; dues piscines per fer surf, o el musical 'Chicago', de Broadway.
La seva arribada substituirà el 'Liberty of the Seas', de Royal Caribbean, fins a la data, el vaixell més gran del Mediterrani, que aquest any operarà per última vegada des de Barcelona, després d'haver tingut la seva base aquí durant quatre anys.
El sector creuerista espanyol va generar el 2012 més de 1.255 milions d'euros, més de 26.000 llocs de treball i més de 5,2 milions de creueristes europeus.