Germanwings ofereix als familiars de les víctimes una primera ajuda de 50.000 euros per passatger

Els diners estan pensats per fer front a les despeses més immediates, diu un portaveu de la companyia

Afp
27/03/2015

ParísL'aerolínia Germanwings ha anunciat aquest divendres que indemnitzarà amb "fins a 50.000 euros per passatger" els familiars de les víctimes de l'avió que es va estavellar dimarts amb 150 persones a bord. Aquesta quantitat està pensada per fer front les despeses més immediates, va explicar un portaveu de la companyia.

Aquesta primera ajuda és independent de la indemnització que s'haurà de pagar a partir d'altres fonts sota la responsabilitat de l'empresa i en cap cas s'haurà de retornar, ha precisat Germanwings. Holger Hopperdietzel, un advocat especialitzat en aviació citat per 'Tagesspiegel', ha calculat que Lufthansa podria arribar a pagar entre desenes de milers i centenars de milers d'euros per víctima, una vegada que els familiars facin les seves reclamacions.

Cargando
No hay anuncios

D'acord amb especialistes en assegurances, el fet que l'accident fos causat deliberadament pel copilot, acusat d'haver precipitat l'aeronau a terra mentre el capità era a fora de la cabina, no canvia la compensació de les víctimes. Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS), filial de l'asseguradora alemanya Allianz i especialitzada en la gestió de riscos per a grups grans, és l'asseguradora principal de Germanwings.