Jutgen un mosso acusat de robar-li el mòbil a un home que havia mort al carrer
L'agent no va registrar l'iPhone a la llista de pertinences de la víctima i s'exposa a dos anys i mig de presó
BarcelonaUn mosso d'Esquadra podria acabar condemnat a dos anys i mig de presó per haver-li pres el mòbil i els auriculars a un home que havia mort al carrer a Santa Coloma de Gramenet. Els fets es remunten a la tardor de l'any 2021 en una nit en què el policia estava de servei. Cap a dos quarts de deu del vespre va rebre l'avís que hi havia una persona morta al carrer. Després d'acudir al punt on es trobava la víctima, segons l'escrit d'acusació de la Fiscalia, l'agent va quedar-se l'iPhone 12 que l'home duia a la motxilla abans que un company seu redactés el document de cadena de custòdia amb les pertinences del difunt.
A més, l'agent també està acusat d'apropiar-se dels AirPods de l'home: un cop el seu company va registrar les pertinences de la víctima, l'acusat va haver de redactar la minuta policial, moment en què hauria sostret els AirPods aprofitant que l'home duia uns altres auriculars blancs que no constaven a l'acta que recollia els objectes custodiats.
L'agent continua en actiu, i en el moment dels fets el cos de Mossos no li va aplicar cap mesura cautelar. Fonts del cos afegeixen que, si acaba condemnat, se li obrirà un expedient disciplinari.
Aquests fets que ara porten l'agent a judici es remunten al dos de novembre del 2021, i ara el policia s'exposa a una condemna per un delicte d'apropiació indeguda. La secció 3a de l'Audiència de Barcelona jutjarà l'agent aquest dimarts i la Fiscalia també ha demanat al tribunal que l'inhabiliti per treballar al cos de Mossos d'Esquadra durant tot el temps que duri la condemna.
850 euros
Ni l'iPhone ni els AirPods de la víctima s'han pogut recuperar mai, i estan valorats en 850 euros que l'acusació pública reclama com a indemnització per a la família de la víctima. En cas que l'acusat no ho retornés, ho hauria de fer el departament d'Interior com a responsable civil subsidiari.
A part de l'acusat, al judici també estan citats a declarar com a testimonis dos agents de la Divisió d'Afers Interns dels Mossos, un agent de la Policia Local de Santa Coloma de Gramenet i quatre mossos companys de l'acusat.