BarcelonaBonys en un tram al Bages
El 4 de gener passat es va inaugurar el desdoblament de l'Eix Transversal (C-25), però quatre mesos i mig després se n'haurà de tornar a asfaltar un tram de tres quilòmetres al Bages. Tal com avançava ahir el diari Regió 7, el tram de l'Eix entre Rajadell i Aguilar de Segarra està ple de bonys per problemes de drenatge. Quan es va anunciar el final del desdoblament, la Generalitat va destacar que les obres s'havien aconseguit acabar mig any abans del que estava previst -juliol del 2013-, tot i que ja havien començat amb diferents retards. Els treballs van durar més de tres anys. El departament de Territori i Sostenibilitat va anunciar ahir que "en els pròxims dies" s'iniciaran aquestes obres per reasfaltar el tram amb problemes per arreglar-ne els desperfectes, i que el procés durarà prop d'un mes, amb les consegüents restriccions de trànsit. Les restriccions afectaran un tram de deu quilòmetres, en els quals es limitarà la velocitat màxima permesa i es prohibiran els avançaments. Els treballs es faran de dilluns a divendres -feiners- entre les vuit del matí i les vuit del vespre. Territori també va voler deixar clar que aquestes obres de reasfaltatge no tindran cap cost addicional per a la Generalitat, ja que estan dins de la garantia d'obra. L'Eix Transversal (C-25) es va inaugurar el 1997, després de quatre anys d'inauguracions parcials. Tot i que s'havia projectat inicialment com una autovia de doble carril amb mitjana, al final es va optar per una carretera de doble sentit, però amb carrils d'avançament. El pas del temps i l'alta sinistralitat van evidenciar que la infraestructura havia quedat petita. El 2007, la Generalitat va aprovar-ne el desdoblament.
12.000 camions menys per la N-II
D'ençà que divendres passat va entrar en vigor la prohibició que els camions de gran tonatge -de quatre eixos o més- circulin per la N-II en el tram gironí, 12.085 vehicles han estat desviats per l'AP-7, l'alternativa de peatge. La Generalitat va informar ahir que el primer balanç de la mesura és molt millor del que havien previst, ja que havien calculat treure uns 2.850 camions cada dia de la N-II. De fet, el primer dia laborable important d'aquests quatre dies va ser el dilluns 22, quan es van desviar 4.202 vehicles cap a l'autopista.