Accident de tren a Gelida

Rodalies continuarà amb servei alternatiu en 11 línies aquest dimarts

Des del cap de setmana només s'ha recuperat el tram de Figueres a Portbou de la R11

D.S
02/02/2026

BarcelonaAquest dimarts tampoc es recuperarà la "normalitat" de trens que el Govern havia promès per dilluns. Tal com ha confirmat aquesta tarda el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, els serveis de Rodalies per a aquest dimarts seran exactament els mateixos que els oferts aquest dilluns. "Parlem de certeses i la certesa és que demà [dimarts] iniciarem el servei amb la mateixa oferta ferroviària que avui", ha admès Carmona en una atenció als mitjans des de l'estació de Sants.

D'aquesta manera, aquest dimarts encara hi haurà fins a onze línies de Rodalies que funcionaran en algun tram amb servei alternatiu amb autobús. Concretament, continuaran afectades les línies R1, RG1, R3, R4, RL4, R7, R8, R13, R14, R15 i RT1. En canvi, només hi haurà cinc línies que oferiran tot el servei en tren: són la R2 Nord, la R2 Sud, la R11, la R16 i la R17.

Cargando
No hay anuncios

De fet, l'únic canvi respecte a la situació d'aquest cap de setmana ha estat que aquest dilluns a primera hora s'ha recuperat el servei en tren del tram de la línia R11 que va de Figueres a Portbou. Així doncs, dimarts els usuaris d'aquesta línia podran fer tot el trajecte des de Barcelona fins a Portbou.

Cargando
No hay anuncios

130 km amb reducció de velocitat

Tot i que la gran majoria de línies de Rodalies continuen amb afectacions després de dues setmanes de caos ferroviari, Carmona ha insistit que "l'altra certesa" és que també es garanteix "la mobilitat de tots els viatgers de Rodalies de Catalunya, ja sigui en un mode ferroviari o a través dels serveis alternatius per carretera". Per tot plegat, aquest dimarts continuarà en marxa un dispositiu de 150 autobusos i 700 informadors distribuïts pel país.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als trams on es continua limitant la velocitat dels combois –179 trams que impliquen que hi hagi restriccions de velocitat a 130 quilòmetres de la xarxa ferroviària–, Carmona ha defensat que "el sistema de seguretat de la circulació és molt garantista". En aquest sentit, el portaveu ha detallat que "en el moment que un maquinista detecta alguna possible anomalia, s'ha d'establir una limitació temporal de velocitat", i fins que un tècnic d'Adif no comprova l'estat d'aquell punt i, si cal, resol la incidència, no es pot recuperar la marxa a la velocitat habitual.