La síndica de Barcelona demana acabar amb la "mala praxi" a la Guàrdia Urbana
Maria Assumpció Vilà reclama que s'obri una investigació cada vegada que rebi una queixa per tracte irregular per part de la policia municipal. S'acomiada del càrrec amb aquest informe presentat al ple
BarcelonaLa síndica de greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha demanat aquest divendres davant el ple de l'Ajuntament "acabar amb la mala praxi en la Guàrdia Urbana per respecte a la ciutadania". En la presentació del seu Informe Anual de Queixes ha reclamat que s'obri una investigació cada vegada que rebi una queixa ciutadana per presumpte tracte irregular de la policia municipal.
Vilà va anunciar el dia de la publicació de l'informe que el 2014 no van augmentar les queixes a la Guàrdia Urbana i va dir que "la majoria de queixes són perquè els afectats consideren que no se'ls ha tractat bé o no se'ls ha explicat la situació". La síndica ha aprofitat la seva intervenció per demanar al consistori que modifiqui el reglament de la Sindicatura i hi destini un pressupost propi.
També ha plantejat crear dues noves seccions a la institució per atendre directament nens i adolescents, per una banda, i investigar presumptes males praxis administratives, per l'altra.
L'últim informe i l'agraïment de l'alcalde
Aquest informe ha estat l'últim presentat per Assumpció Vilà com a síndica de Barcelona, ja que ha arribat el final del seu mandat.
Segons un comunicat de l'Ajuntament, l’alcalde, Xavier Trias, "ha agraït la feina de Maria Assumpció Vilà en defensa dels drets socials i la convivència". Ha admès que "no sempre" ha estat d’acord amb les seves opinions, "com és lògic", però ha assegurat que han mantingut "una col·laboració fructífera i positiva".
Trias ha promès que l’Ajuntament tindrà en compte totes les recomanacions fetes per la síndica i ha recordat que "el govern municipal comparteix les prioritats" amb ella: "Que hi hagi ocupació, tenir un parc públic d’habitatges de lloguer i garantir uns serveis públics de qualitat al servei de tots els ciutadans i ciutadanes".
L’alcalde també s’ha compromès a estudiar la reforma del reglament de la Sindicatura de Greuges.