El TSJC obre la porta a la possibilitat que els mossos exerceixin una segona activitat professional

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha permès a un agent dels Mossos d'Esquadra exercir també d'advocat

Efe
18/02/2015

BarcelonaEl Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha permès a un agent dels Mossos d'Esquadra exercir també d'advocat, en una sentència que obre la porta a restringir el règim d'incompatibilitats dels agents de la policia catalana per equiparar-lo amb la resta de forces de seguretat de l'Estat.

Segons ha informat el Sindicat Autònom de Policia SAP-UGT, els serveis jurídics del qual han representat el mosso que ha guanyat la sentència, el TSJC reconeix el dret de l'agent a exercir professionalment l'advocacia i, per tant, col·legiar-se amb determinades limitacions.

Cargando
No hay anuncios

La sentència, segons SAP-UGT, reconeix que en el cas dels Mossos d'Esquadra és d'aplicació la jurisprudència del Tribunal Suprem referent al règim d'incompatibilitats de la resta de cossos i forces de seguretat de l'Estat.

Aquesta mateixa jurisprudència estableix que per concedir la compatibilitat per a l'exercici d'una determinada activitat professional serà determinant l'examen comparatiu del lloc de treball que ocupa el policia i atendre el cas concret per veure si afecta l'exercici de la seva tasca.

Cargando
No hay anuncios

La sentència obre la porta a la possibilitat que els Mossos d'Esquadra puguin desenvolupar activitats professionals i laborals, fins i tot col·legiades, per al col·lectiu dels Mossos d'Esquadra. En el seu comunicat, SAP-UGT recorda que ha signat recentment un acord de modificació de les condicions laborals que comporta el compromís de modificar i flexibilitzar el règim d'incompatibilitats actualment aplicat als Mossos d'Esquadra.