Publicitat
Publicitat

DISSENY

La creadora de Hello Kitty presenta a Nova York la gosseta Rebecca

L'última creació de Yuko Shimizu és Rebecca Bonbon, una buldog francesa que viu a Nova York i a qui li agrada anar de compres i menjar dolços

La creadora de la popular Hello Kitty, la japonesa Yuko Shimizu, presentarà avui a Nova York el seu nou personatge, la gosseta Rebecca Bonbon, un petit buldog femella que viu a la Gran Poma. Encara que la luxosa vida de Rebecca, a qui li agrada anar de compres, vestir bé i menjar dolços, recordi les mascotes d'hereves com Paris Hilton, la gosseta "adopta els costums de cada país que visita", va matisar la seva creadora.

Shimizu va crear fa 36 anys Hello Kitty, la gata més famosa del món, quan treballava per a la companyia Sanrio, que en l'actualitat comercialitza prop de 50.000 productes en 70 països, la majoria amb la imatge de Kitty. L'artista nipona va abandonar Sanrio poc després d'inventar la gateta i es va establir com a dissenyadora independent.


De moment, Rebecca Bonbon no ha aconseguit la popularitat de la seva parenta felina, però ja forma part de roba i complements dirigits a nenes d'Estats Units, Canadà, Japó, França, Brasil, Regne Unit, Alemanya, Rússia i Corea del Sud.


Malgrat els reconeixements que li ha brindat Kitty, l'artista japonesa afirma que ara el seu personatge favorit és la gosseta novaiorquesa, que va crear pensant en les seves mascotes. "La inspiració per crear Rebecca va venir d'un buldog francès blanc i negre que vaig veure en una revista. Em va cridar l'atenció perquè tinc un gat d'aquests colors", va explicar Shimizu, que habitualment obté idees "de fotografies i llibres d'il·lustracions".


Per batejar la seva última creació, la dibuixant, que és una àvida lectora, va prendre el nom de la novel·la Rebeca, de Daphne du Maurier, mentre que el cognom el va triar per posar en evidència el caràcter exquisit i les preferències gastronòmiques de la gosseta. El nom de la mascota més famosa de Shimizu ja tenia influències literàries: Kitty fa honor al cadell blanc amb el qual jugava la protagonista d' Alícia al país de les meravelles, de Lewis Carroll.


"Als japonesos ens agraden les coses boniques", va assenyalar Shimizu, en referència a un aspecte de la cultura popular japonesa que ells denominen kawaii, que es podria traduir per tendre o mono. Per això, personatges que en altres cultures estarien més restringits al món infantil, poden ocupar a Japó àmbits com el transport o fins i tot aparèixer en avisos de caràcter públic. Els protagonistes del videojoc Pokémon o el dibuix animat Doraemon són alguns dels que han transcendit el seu origen per convertir-se en autèntiques icones en aquest país, però l'estrella indiscutible d'aquest món és precisament Hello Kitty.

El personatge es dibuixava inicialment assegut i estava dirigit a il·lustrar petits objectes de regal per a nenes, però la seva popularitat es va disparar ràpidament i Sanrio va començar a retratar Kitty amb tot tipus de poses i vestits.

Més continguts de