Publicitat
Publicitat

COMPANYIES AÈRIES

La companyia ha anunciat que a l'hivern oferirà 21 vols a Girona, mentre que ara en té prop d'una seixantena

El Govern pressiona Ryanair perquè mantingui rutes

La Generalitat reduirà l'aportació a Ryanair si no arriba als tres milions de passatgers a l'any a l'aeroport de Girona. La batalla entre l'aerolínia irlandesa i l'administració catalana torna amb virulència.

La Generalitat va recordar ahir a la companyia Ryanair que si no arriba als tres milions de passatgers a l'any a l'aeroport de Girona li reduirà l'aportació en concepte de publicitat i màrqueting -un total de 5,9 milions d'euros-. Aquests van ser els acords a què van arribar les dues parts juntament amb altres entitats gironines el novembre passat després de molts mesos de discrepàncies.

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, va fer aquesta advertència a l'aerolínia després que Ryanair anunciés que durant la temporada d'hivern només oferirà 21 rutes des de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar -actualment en té prop d'una seixantena- i 78 freqüències. Segons Ryanair, la disminució respon al fet que algunes rutes no eren rendibles i a la necessitat de reduir costos, fet que provocarà que un terç de la flota es quedi a terra a partir del 28 d'octubre.

En un comunicat, la companyia va explicar que l'aeroport de Girona tindrà connexions amb Alemanya, Dinamarca, França, Holanda, Itàlia, el Marroc, Polònia i el Regne Unit durant aquest hivern. L'aerolínia, però, no tanca les portes a ampliar l'oferta. "Seguirem l'evolució de les rutes i no descartem incorporar noves freqüències si el nivell de vendes evoluciona favorablement", va assegurar el responsable de màrqueting i vendes a Espanya, Luis Fernández-Mellado.

La retallada, la més important dels últims anys, fa que es cancel·lin algunes de les destinacions més emblemàtiques que oferia Ryanair, com Londres, Brussel·les, Milà, Dublín i, per enèsima vegada, Madrid. L'anunci no va agafar per sorpresa la Generalitat, que va assegurar que aquesta reducció no afectarà l'acord de les institucions gironines amb la companyia. El director general de Transport i Mobilitat, però, va enviar-li un missatge molt clar: "Menys rutes també significa menys aportació".

Pel que fa a la suspensió del vol Girona-Madrid -que tenia una ocupació mitjana del 80%-, la Generalitat assegura que es deu exclusivament a la "guerra oberta" que té l'aerolínia amb les taxes d'Aena a Barajas. "És un vol important per al territori, però no lluitarem contra un mur", va explicar Font, que també va afegir que s'intentarà recuperar aquesta connexió la pròxima temporada d'estiu. Les previsions són que durant l'hivern passin per les instal·lacions de Vilobí d'Onyar entre 450.000 i 500.000 passatgers, una xifra que la Generalitat dóna per bona.

Tot i que en aquesta ocasió el govern català ha tret ferro a aquest moviment de fitxa de Ryanair, són moltes les picabaralles que han protagonitzat les dues parts abans que es firmés l'acord. El detonant es va produir a principis de l'any passat, quan la Generalitat va posposar firmar el preacord a què havien arribat el tripartit i la companyia perquè l'aerolínia continués operant fins al 2016 a l'aeroport de Girona. El Govern va argumentar que abans de tirar-lo endavant volia revisar-lo. Això va provocar que la companyia cancel·lés vols. Finalment al mes de febrer les dues parts van arribar a l'actual acord.

Més continguts de