Economia 16/02/2015

El president de Freixenet: "La majoria de la societat espanyola ha acabat acceptant la reforma laboral"

Josep Lluís Bonet, també president de la Cambra d'Espanya, demana "estabilitat política i social" per no truncar la recuperació

E. F.
2 min
Sí: Josep-Lluís Bonet, Leticia Dolera, Fátima Báñez, Christophe de Margerie

BarcelonaEl president de Freixenet i de la Cambra d'Espanya, Josep Lluís Bonet, ha lligat la recuperació econòmica a les reformes "essencials" fetes pel govern espanyol els últims anys. En concret, ha destacat la financera i la laboral, i sobre aquesta última ha defensat que la ciutadania l'ha paït com el mal menor: "La reforma laboral ha estat dolorosa, però el conjunt de la societat l'ha acceptat", segons l'empresari.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En una conferència sobre la contribució de les empreses espanyoles a l'exterior pronunciada aquest dilluns a Foment del Treball, Bonet ha defensat que els treballadors han acabat acceptant la rebaixa salarial perquè els espanyols van reconèixer que s'havien "passat de voltes" i que calien sacrificis per redreçar l'economia. "Això és un mèrit del poble espanyol", ha destacat.

El president de Freixenet ha aplaudit el paper del govern espanyol durant els pitjors moments de la crisi, aturant el rescat total d'Espanya, que va quedar reduït a un rescat bancari gràcies a una "orientació estratègica de la política macroeconòmica".

La recuperació, ha advertit, només funcionarà amb estabilitat política i social. "Es pot perjudicar encara" el camí iniciat per l'economia l'any passat, ha afegit.

També ha enviat un missatge a alguns grups polítics i socials: "Ja n'hi ha prou de desprestigiar l'empresari, és hora de donar-hi valor i no perquè sigui casta, sinó perquè d'ell en depèn el benestar de molts".

Bonet s'ha referit al paper crucial que té l'exportació i la internacionalització de les empreses per enfortir la recuperació. Ha subratllat que la marca Espanya està en una bona posició al món i ha insistit que aquesta i les altres marques potents com la de Barcelona han de ser "complementàries".

L'empresari, ferm defensor del poder de la marca –presideix el Foro de Marcas Renombradas Españolas–, ha instat a abandonar la deriva de vendre "a granel" que encara persisteix en alguns sectors i aposta per treballar les marques i el valor del producte que es fabrica a Espanya.

stats