Publicitat
Publicitat

FEM BCN CULTURA

Un espai per conèixer el disseny

Amb el DHUB l'Ajuntament ha fet una de les apostes europees més potents pel disseny

El disseny és una activitat incorporada tan plenament en la nostra vida que un dels seus èxits més grans és que, per a molts, el disseny és invisible (fins que deixa de funcionar i aleshores pot afrontar la seva percepció més negativa). La relació entre Barcelona i el disseny és forta i ve de lluny, tal com testimonien institucions centenàries com ara el FAD, una base ferma d'escoles, i una llarga llista de creadors.

Entenent el disseny com un sector estratègic de l'economia de la ciutat, i tenint en compte les estructures productives i socials que el sostenen, l'Ajuntament de Barcelona ha fet l'aposta més potent pel disseny que ha realitzat qualsevol altra gran ciutat europea. Es tracta del Disseny Hub Barcelona (DHUB), un projecte que s'ha fet realitat en el període 2007-2011 i que es reforçarà l'any 2012, quan s'obri al públic la seva seu definitiva a la plaça de les Glòries.

Dues seus temporals
L'emblemàtic edifici projectat per l'arquitecte Oriol Bohigas serà el catalitzador de totes les possibilitats i necessitats d'aquest sector. D'una banda, pretén ser un espai integral perquè el públic pugui entendre el disseny, una eina molt important en un món construït majoritàriament sobre la societat de consum. I de l'altra, l'equipament vol ser un lloc en què els creadors puguin desenvolupar-se i projectar la seva obra al món. En espera de poder traslladar-se a la plaça de les Glòries, el DHUB compta actualment amb dues seus temporals, una al Palau Marquès de Llió i una altra al Palau de Pedralbes. A la primera, el DHUB Montcada, s'hi allotgen des del desembre del 2008 totes les activitats temporals, les oficines, la sala d'actes i el centre de documentació.
L'altra seu, el DHUB Pedralbes, acull les col·leccions del Museu Tèxtil i de la Indumentària i l'exposició permanent del Museu de les Arts Decoratives de Barcelona.

Jugant amb el quatre
L'activitat del nou edifici, de 30.000 metres quadrats, girarà al voltant de quatre àrees d'acció: disseny d'espai, de producte, de la informació i del vestit, i tindrà també quatre mecanismes: museu, escenari o diagnosi, recerca i acció.

Encara al voltant d'aquest número, el centre adreçarà les seves actuacions a quatre segments específics: els professionals, les empreses, les institucions i, per últim, els consumidors. La combinació de disciplines, formats i públics enriquirà la producció d'aquest espai. En aquest sentit, es pot afirmar que el DHUB és un centre de centres.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT