Especials 01/04/2012

Els aldarulls amenacen la marca Barcelona

Els experts alerten que en taquen la imatge però el sector turístic no preveu cap perjudici

Auri Garcia Morera
1 min
UNA POSTAL INÈDITA
 Una treballadora de Carlson Wagonlit  a l'altra banda d'un aparador trencat, a Barcelona.

BarcelonaA principis del segle XX, Barcelona era coneguda amb el sobrenom de la Ciutat de les Bombes. Més de 100 anys després, i salvant les distàncies, els episodis de violència amenacen de tornar a tacar la imatge de la ciutat.

Les escenes de guerrilla urbana de dijous van protagonitzar, divendres, les fotografies de portada dels principals diaris del món, i aquesta és una situació que no és nova.

Segons els especialistes en comunicació, això suposa un risc alt per a la marca Barcelona. Sílvia Sivera, professora de creativitat a la Universitat Oberta de Catalunya, explica a l'ARA d'aquest diumenge que "evidentment aquestes coses tenen una repercussió immediata en les percepcions". El consultor de comunicació Aleix Cuberes és encara més contundent, i lamenta que "una fotografia es pot carregar molts anys d'esforç silenciós".

Podeu llegir la informació completa a l'ARA PREMIUM.

stats