Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

VW Passat Variant 2.0: validesa clàssica

Giorgetto Giugiaro és un dels dissenyadors vius més famosos del món de l'automòbil. A més de crear cotxes per a vint marques diferents, el promotor del famós estudi Italdesign ha concebut objectes com alguns cossos de les màquines fotogràfiques Nikon i els primers ordinadors Macintosh d'Apple.

Un dels productes sortits de la fèrtil creativitat d'aquest artista és el Volkswagen Passat, llançat al mercat el 1973. Des d'aleshores, la casa alemanya ha tret sis generacions d'aquest automòbil tan popular. L'última va néixer el 2005, i va implicar una ruptura molt gran amb la versió anterior, la del 1996. Ara arriba la setena evolució, una aposta pel continuisme del disseny i l'estil de l'anterior gamma d'aquest Volkswagen, però que reforça la sobrietat i l'elegància que han potenciat l'èxit de vendes històric d'aquest cotxe. No estem davant d'un disseny trencador, encara que aquesta fidelització a la tendència estètica anterior no l'hem d'interpretar com un pas enrere, sinó com una evolució amb canvis molt positius. El Passat és una mica Golf de davant i una mica Phaeton de darrere. D'una combinació d'encerts com aquesta n'havia de sortir un altre encert.

La gamma Passat és molt àmplia i té moltes versions, algunes amb motoritzacions molt potents, 4 nivells d'acabats, 3 carrosseries i diverses opcions de personalització. Si analitzem en profunditat totes les propostes del Passat buscant la compra mestra probablement hauríem d'escollir una de les més bàsiques: la que porta el motor 1.6 Tdi de 105 cavalls, que amb canvi manual i l'equipament original val 26.290 €, tot i que podem trobar un Passat a partir de 22.600 €.

L'opció més lògica

Aquesta setmana hem provat el model Variant, el familiar, amb un motor Tdi 2.0 de 140 cavalls de potència que, amb l'equipament bàsic, té un preu de 32.080 €. El primer que destaca quan pugem en aquest cotxe és l'espai interior, molt ampli a les places de davant, no tant a les de darrere -sobretot al seient central-, i la capacitat de càrrega tan fantàstica que ofereix un maleter que gairebé sembla un loft.

Independentment de la versió triada, el nivell d'acabat és òptim, encara que sobri i seriós, com acostuma a passar en els productes fets per la casa de Wolfsburg. La unitat provada anava carregada d'accessoris que sempre podem anar afegint. Això sí: per un sobrepreu que dispara excessivament la compra del vehicle.

Eficàcia contrastada

D'aquest Passat n'hem de ponderar la confiança que transmet el comportament combinat del xassís i les suspensions, amb uns frens de tacte una mica dur però eficaços. El bastidor encomana una sensació de seguretat, sobretot en revolts enllaçats, perquè és molt àgil malgrat les dimensions del cotxe. Aquesta qualitat també s'agraeix en conducció per ciutat, tot i que on es mou millor és en recorreguts llargs, quan podem treure partit del sistema de detecció del cansament, que ve de sèrie i que sap interpretar paràmetres com la disminució de força en la pressió del pedal de l'accelerador. El motor ens ha semblat el més equilibrat de tota la gamma. El 2.0 Tdi és un clàssic dins del grup Audi-VW, però continua tenint molta validesa, i més combinat amb la tecnologia Bluemotion, de marcada línia ecològica, que incorpora el sistema Start&Stop per reduir el consum (al voltant dels 6 l-100 km) i les emissions contaminants (120 g/km).

El Passat va ser una fantàstica opció en el passat, i ho continua sent en l'actualitat. Un valor segur.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT