Publicitat
Publicitat

SUPER BOWL

La ciutat d'Indianapolis acull aquesta matinada la final de la NFL

Un gran espectacle, abans fins i tot que un partit de futbol americà

El primer diumenge de febrer és una data d'aquelles que està marcada en vermell al calendari dels Estats Units. Una cita que es viu amb expectació, que es transmet en directe arreu del país i assoleix audiències milionàries, i que es converteix en un reclam publicitari de grans dimensions. Es tracta de la Super Bowl, la final en què es coronarà el millor equip de futbol americà de la temporada. Un títol que aquesta vegada es disputen els Patriots de Nova Anglaterra i els Giants de Nova York. Encara que, pel que fa l'aspecte empresarial, aquest últim sigui el detall menys important.

Ja fa mesos que la maquinària de la NFL es va posar en marxa per preparar l'esdeveniment d'aquesta matinada. És el que té més audiència de tot el país, i això el converteix en un caramel per als publicistes, que no volen deixar passar l'oportunitat d'oferir el seu producte arreu del món. I és que, només als Estats Units, es preveu que hi haurà 115 milions de persones pendents de la televisió durant les quatre hores que durarà la final.

Els drets de televisió els té en exclusiva la cadena NBC, que cobra de mitjana 3,5 milions de dòlars per un anunci de 30 segons -mig milió més que ara fa un any-. Però al contrari del que pugui semblar, no té cap mena de problema per vendre'n, i recaptarà uns 245 milions, segons una anàlisi de Bloomberg.

"Les empreses aprofiten que tothom està pendent de la televisió per fer estrenes exclusives, amb la intenció que se'n parli durant molts dies", assegurava Ana Matonte -directora de publicitat de l'agència Arena- a Efe. I segons les companyies que estudien els impactes publicitaris, l'emissió durant la Super Bowl fa que l'anunci tingui un 60% de possibilitats de ser recordat. Encara que Matonte alerta que "són grans apostes i tenen risc", alguns cops "la inversió no s'acaba retornant".

Aquests són els anuncis que s'emeten per televisió, però a l'estadi també hi haurà la tradicional actuació musical durant el descans, que anirà a càrrec de Madonna. L'artista presentarà alguna cançó del seu nou àlbum, en un acte que també serà com un anunci a gran escala. Sense anar més lluny, els Black Eyed Peas -el grup que hi va actuar ara fa un any- va veure com el seu volum de vendes augmentava un 332% la setmana següent.

Més enllà d'aquest ball de xifres, la ciutat d'Indianapolis ja fa dies que viu immersa en l'espectacle de la Super Bowl. Dos equips i les aficions respectives busquen coronar-se com els millors de la temporada en una disciplina 100% americana. Però, això sí, amb una posada en escena de luxe: carrers farcits de botigues amb souvenirs de la final, atraccions per a xics i grans o actes promocionals. La combinació perfecta de glamur i màrqueting en un esdeveniment que s'ha convertit en gran espectacle, abans fins i tot que un partit de futbol.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT