Publicitat
Publicitat

Barcelona revisarà els passos de vianants després que s'hagin doblat les víctimes mortals en atropellaments

Xavier Trias matisa el veto absolut a la circulació de bicis per les voreres i assegura que no s'aplicarà al conjunt de carrers de la ciutat

En el que va d'any han mort atropellats deu vianants a Barcelona, el doble que en el mateix període de l'any passat, cosa que ha posat l'Ajuntament en alerta. L'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, ha ha anunciat aquest dilluns que la Guàrdia Urbana revisarà les condicions dels 15.148 passos de vianants de Barcelona, uns 8.000 dels quals no tenen semàfor L'objectiu és garantir-hi la seguretat.

L'alcalde també ha fixat com a prioritat els control de la velocitat a les zones 30, on s'han incrementat els accidents, i la realització de campanyes d'informació, dirigides tant a vianants com a conductors, per conscienciar-los dels riscos. Més enllà de les zones 30, els agents de la Guàrdia Urbana també intensificaran els controls als mateixos passos de vianants per garantir que es respecten les prioritats i els límits de velocitat.

Durant el 2011, es van produir 1.179 atropellament i, en els cinc primers mesos de 2012, n'hi ha hagut 492. Aquesta xifra suposa una reducció del 3,15% respecte al mateix període de l'any passar. Ha crescut, en canvi, el nombre de morts. Si l'any passat va morir 31 persones en accidents–13 de les quals eren vianants–, en el que portem d'any ja hi ha hagut 10 víctimes mortals, el doble que el el mateix període de l'any passat.

Trias ha fet una crida a la prudència i al respecte per als vianants, que són el 30 % dels accidentats: "Crec que en aquesta ciutat es presta poca atenció als passos de vianants. La prioritat sempre és del vianant i el conductor sempre ha de poder parar". D'altra banda, l'alcalde també s'ha referit a la prohibició dels ciclistes de circular per sobre la vorera que prepara l'Ajuntament i ha matisat que no es tractarà d'un veto absolut, sinó que es valoraran les condicions de cada zona. Trias ha posat la Diagonal com a exemple de punt per on no haurien de circular les bicicletes.

Més continguts de