Publicitat
Publicitat

Part dels taxistes volen un peatge per accedir al centre de Barcelona

La Coordinadora Metropolitana del Taxi veu en el peatge solució pel dèficit del transport públic i per garantir el futur del taxi

La Coordinadora Metropolitana del Taxi (CMT), coalició integrada per vuit entitats d'autònoms i empresaris del taxi i que, diuen, representa la meitat del sector, ha presentat a l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, una proposta per implementar un peatge de pagament pels conductors privats que vulguin accedir al centre de Barcelona, i del qual només estarien exempts els residents. L'entitat creu que és la solució per resoldre el dèficit del transport públic i també per garantir el futur del taxi. Estimen que la mesura suposaria un 30% més de demanda pel sector, i que no caldrien mesures ni de torns ni de baixada de tarifes. La proposta s'inclou al programa electoral de la CMT per a les properes eleccions del sector.

La CMT proposa que s'hagi de pagar per accedir al centre de la capital catalana, seguint el model que ja apliquen altres ciutats europees com Londres, Milà i Estocolm amb un sistema a l'estil 'Teletac' de les autopistes però sense barreres. Tot i que no proposen quina hauria de ser la seva tarifa, sí que han planificat una proposta de perímetre per al centre de la ciutat comprès pels carrers entre d'Entença i Marina i des de Travessera de Gràcia i Diagonal fins a Passeig de Colon i l'avinguda Paral·lel, segons ha explicat Josep Maria Goñi, responsable de comunicació de la CMT.

Segons l'estudi que han elaborat i ja han presentat aquest dilluns  Trias, així com al director general de Transports de la Generalitat, la coordinadora estima que la mesura suposaria una disminució del 15% de la contaminació ambiental i acústica, i una disminució del 30% del nombre actual de vehicles que circulen diàriament pel centre de la ciutat.  Calculen que augmentarà un 30% la demanda de taxis i que resoldria, ha vingut a dir Goñi, la difícil situació que viu actualment el sector "sense haver de fer torns ni abaixar tarifes". Fent referència a algunes de les mesures que s'han plantejat des de l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) per atenuar els efectes de la crisi i que, per exemple en el cas dels torns, s'aplica des d'aquesta primavera.

Indiquen, també, en la seva proposta, permetria augmentar la velocitat comercial dels autobusos i taxis a l'entorn d'un 20% i permetria remodelar la xarxa urbana de transport públic, reduint les flotes d'autobusos per oferir el mateix servei i aconseguint un transport urbà "més sostenible". I afegeixen també que la proposta permetria a l'Ajuntament engegar projectes de remodelació urbana de la ciutat com la reforma de la Diagonal o "fer una rambla al carrer Urgell des de la Ronda de Dalt fins a Francesc Macià".

Per tot plegat, ha explicat Goñi, la mesura seria àmpliament acceptada pels residents a la ciutat que "estarien encantats", ha dit, de reduir el trànsit "paràsit" de vehicles que venen de fora de la ciutat i de millorar en "qualitat de vida" amb la recuperació de nous espais de la ciutat.


Davant la possibilitat que la proposta no agradi a CiU, des de la CMT es reconeix que segurament serà així igual com que "a CiU no voldrà tampoc comprar un impost especial pels ciutadans per pagar el transport públic ni tornar a incrementar el preu del bitllet.". Però, ha afegit, "la realitat és la que és i el forat en el transport públic és de tal magnitud que cal prendre alguna decisió". I ha explicat també que des de l'entitat ha demanat ja una reunió amb tots els grups municipals a l'Ajuntament de Barcelona per explicar la seva proposta, tot assegurant que "més d'un" els ha donat ja el seu suport.

Eleccions al sector del taxi


Goñi ha donat a conèixer a la premsa la proposta en un acte per presentar la candiatura de la CMT de José Rayo a les eleccions al sector del taxi que l'Institut Metropolità del Taxi (IMET)ha convocat pel pròxim 3 de maig i en què s'elegiran els nous representants dels taxistes, tant dels autònoms com dels empresaris, davant l'Administració.

És la primera vegada que es constitueix la Coordinadora Metropolitana del Taxi, que no estava representada com a tal fa 12 anys. La CMT està integrada per l'ABEAT i el Sindicat de Taxistes Autònoms de Barcelona -duess dels quatre entitats que fins ara han tingut més pes al sector-, juntament amb d'altres com la Federació Catalana del Taxi, l'Associació catalana d'Empresaris del Taxi, l'Associació Independent de Taxistes de Barcelona, l'Associació de Taxistes de Catalunya, l'escola Aula tècnica Taxi i l'Associació de Taxistes Pakistanesos de Catalunya.

Més continguts de