Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

El nou complex de Les Arenes obre les portes al públic

El centre comercial i d'oci aprofita l'antiga plaça de toros de la plaça d'Espanya barcelonina. En els més de 30.000 metres quadrats de superfícies hi haurà botigues com l'Fnac, Mercadona o Mango, a més de 12 sales de cinema i un Museu del Rock únic a Catalunya

Avui és el gran dia per al complex d'oci Les Arenes, situat a l'antiga plaça de toros de la plaça d'Espanya de Barcelona, i que obre les portes, després de vuit anys d'obres i d'una inversió de prop de 200 milions d'euros, a les 10 hores. El nou centre comercial i d'oci compta amb més de 30.000 metres quadrats de superfície, on s'instal·laran 116 locals. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ahir va inaugurar el complex, valora el nou complex com "una aposta de futur per a la ciutat".

Els dos motors del complex seran l'Fnac i un gran supermercat Mercadona, però també hi ha espai per altres botigues com Tous, Mango, Desigual o Calvin Klein. A més, el grup Balañá hi ha instal·lat 12 sales de cinema, i a la part alta del complex hi haurà set restaurants amb vistes a la ciutat. Però la peça més entranyable del nou centre és el Museu del Rock de Jordi Tardà, únic a l'Estat, i que compta amb uns 50.000 documents sobre la història del gènere i sales dedicades a grups com els Rolling Stones o els Beatles. Els detalls del complex es poden consultar en aquest article de l'ARA Premium, publicat al diari d'ahir.

Fa gairebé 35 anys que Les Arenes va acollir l'últim espectacle taurí. El nou complex aprofita la façana original de l'any 1900, construïda per August Font i Carreras, però s'hi deixa veure la mà de Richard Rogers, pare entre d'altres del Centre Pompidou de París. L'arquitecte ha projectat una cúpula gegantina que corona l'edifici i que serveix d'auditori amb capacitat per a 2.000 persones. Per aprofitar l'estructura circular de l'edifici, tot just a sota de la cúpula s'ha construït una pista d'atletisme que fa la volta a tot el complex. Les obres les va començar Sacresa però els problemes econòmics de la promotora van paralitzar el projecte durant gairebé un any. Ara, Metrovacesa ha posat el punt i final a la construcció.

Més continguts de