Publicitat
Publicitat

ALEXANDRE CIRICI, OBRA GRÀFICA I PUBLICITÀRIA BAU, ESCOLA SUPERIOR DE DISSENY 13 DE GENER

La publicitat i el disseny, segons Alexandre Cirici Pellicer

Des de les parets d'una escola de disseny es reivindica la figura del mestre. A la sortida de classe, alguns alumnes s'apropen als plafons i descobreixen les obres gràfiques d'Alexandre Cirici Pellicer. "Això és nou?" Un disseny colorista i cinètic convidava a descobrir la col·lecció de la temporada primavera-estiu 1953 de la camiseria Gales. Del 1956 és l'anunci de Los cinco pesebres volantes de los escaparates presenten en Barcelona en Arte Nuevo publicat a Destino. Cirici hi reproduïa els aparadors fets per Tàpies, Cuixart, Brossa, Pomés i Subirachs.

Teòric de l'art, intel·lectual, polític i escriptor, Cirici va explorar amb èxit el món de la publicitat i la comunicació visual. Va exercir des de les agències Zen, Pan i Espira amb el sobrenom de Sandre i amb la introducció de corrents artístics com el surrealisme, l'estructuralisme o el pop va contribuir a la revolució del disseny a casa nostra. També va ser present en la gestació i l'elaboració dels primers plans d'estudi dels centres Escola d'Art FAD, Elisava i Eina. Aquesta faceta més desconeguda és la que reivindica Alexandre Cirici Pellicer, pionero en la dirección de arte , la biografia gràfica que signa Teresa Martínez Figuerola. La presentació de l'obra (el 20 de gener al FAD) es completa amb l'exposició a Bau, una tertúlia amb joves dissenyadors i la projecció del film Érase un vez..., una relectura del conte de La ventafocs dirigida per Cirici i guardonada a la Biennal de Venècia del 1950.

Alexandre Cirici Pellicer i les seves aportacions a la cultura tornen a l'escola fins al 27 de gener. Ell que volia ser arquitecte...

Més continguts de