Mobilitat

"L'opció d'agafar el tren ni ens la plantegem perquè hem d'arribar puntuals"

Molts viatgers de Tarragona prefereixen pagar més i anar amb autocar que confiar en el servei de Renfe

TarragonaL'estació d'autobusos de Tarragona té molt més moviment des que l'1 d'octubre van començar les obres d'Adif al túnel de Roda de Berà. Encara que el gruix de les obres ja s'hagi acabat o que anar amb tren sigui gratis, són molts els usuaris que ni es plantegen agafar-lo. "És que hem d'arribar puntuals", explica Marta López. Ella i la seva companya, Àngels Herrero, són professores de l'Institut Sant Pere i Sant Pau de Tarragona i aquest dimarts han d'anar amb divuit alumnes de tercer d'ESO fins a Vila-seca on s'enregistra el concurs Picalletres, que emet TAC12, la televisió pública del Camp de Tarragona. "La veritat és que ni ens hem plantejat l'opció d'agafar el tren", afegeix la Marta.

L'autocar que hi ha aturat al costat va fins a Barcelona. "A mi m'agrada molt més viatjar amb tren i, a més, em va molt millor perquè em deixa a Sants, que és on he d'anar, però és que he d'arribar puntual perquè vaig a la feina", explica la Cristina. Quan l'autocar arribi a Barcelona encara haurà d'agafar un altre autobús per anar fins a Sants, però ni li passa pel cap l'opció del tren. "El meu rècord són quatre hores per anar des de Tarragona fins a la feina a Barcelona", diu resignada. Avui viatja amb la Marina, que va fins a Barcelona un cop a la setmana i també està ben tipa de Renfe. "És que fa por agafar el tren. Encara que arribi a l'hora a l'estació, ja saps que no arribaràs a temps allà on vagis", lamenta.

Cargando
No hay anuncios

Les companyies d'autocars han reforçat les línies, conscients que el mal funcionament ferroviari els ofereix una oportunitat de negoci. "Aquesta línia és la ràpida que va fins al Vendrell i funciona des de l'octubre, poc després que comencessin les obres", explica Marta Luque, la conductora de l'empresa Autocars Penedès. Darrere seu hi ha dos viatgers que esperen per pujar-hi. Són en Mohamed i l'Abdel, dos tarragonins que han d'anar fins al Vendrell per treballar i estudiar. "Preferim pagar més, però arribar a l'hora", expliquen.

Cargando
No hay anuncios

Més car i transbord

El pànic de la Sara per fer servir Renfe és encara més sorprenent. Viu a l'Hospitalet de l'Infant i treballa a Vila-seca, de manera que la R16 li va la mar de bé. En només dues parades arribaria a destinació. A més, aquest tram no ha estat afectat per les obres, que s'interrompien més amunt, entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. Però tant li fa. El tren no el vol ni veure. Per Cada dia agafa un autobús de l'Hospitalet de l'Infant fins a Tarragona per fer transbord i agafar-ne un altre per desfer part del camí fins a arribar a Vila-seca. "Fins i tot em surt més car, però és que el bus no falla mai i el tren sempre s'endarrereix", diu molt enfadada. Aquest dijous, de fet, la R16 ha estat una de les quatre línies afectades pels retards en un nou matí d'incidències a Rodalies, juntament amb la R4, la R14 i la R15.

Cargando
No hay anuncios

Les obres pel futur Corredor Mediterrani van començar a l'octubre i han afectat unes 15.000 persones. Encara que Renfe hagi destinat un centenar d'autocars per fer per carretera la part de tram afectat entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, són molts els usuaris que han decidit abandonar el tren. Segons les dades que va oferir Renfe poc després que comencessin les obres, fins a 3.000 viatgers van començar a buscar-se la vida amb autocars, l'alta velocitat o el cotxe.

Les obres es van acabar el primer cap de setmana de març, però els retards i les incidències dificulten que els viatgers tornin a confiar en Renfe, fins i tot en aquells casos que ofereix una millor connexió.

Cargando
No hay anuncios