La nova generació de l'iPad serà més lleugera i es dirà iPad Air
L'iPad Mini incorpora el sistema Retina a la seva nova pantalla, de 7,9 polzades, i costarà 399 dòlars
BarcelonaTim Cook, director general d'Apple, ha escenificat aquest dijous a Londres l'arribada de la nova generació de l'iPad. Més prim, més lleuger, més ràpid i un nou nom: iPad Air. L'aparell –al qual se li recriminava el pes, superior als 600 grams– requereix ara menys esforç per carregar-lo: "una lliura" (uns 450 grams). Pel que fa al gruix, de 97 mil·límetres passa a 75. Més novetats: incorpora un segon micròfon i millora les dues càmeres. I manté el preu: 499 dòlars (i 629 dòlars per a la versió amb telèfon). La companyia manté l'iPad 2 a 399 dòlars (tots els preus corresponents als Estats Units, a Europa probablement seran més cars si es manté la política de la companyia).
La data de sortida del nou iPad és l'1 de novembre per a una llista d'una seixantena d'estats, entre els quals hi ha Espanya. L'aparell serà també més ràpid (segons la companyia, prop de vuit vegades més ràpid que el model original).
La companyia ha anunciat també que treu un nou iPad Mini que incorpora el sistema Retina de pantalla i un nou processador que el fa anar 4 vegades més ràpid en operacions internes i 8 vegades més ràpid en gràfic. La pantalla serà de 7,9 polzades i tindrà el mateix nombre de píxels que l'iPad Air, de manera que podrà fer servir el mateix software que l'iPad Air. El preu serà de 399 dòlars als Estats Units. Apple rebaixa el preu de l'iPad Mini existent a 299 dòlars, el primer cop que rebaixa la barrera dels 300 dòlars per una tauleta.
Nou OS X Mavericks ja disponible
Apple ha anunciat també que la nova versió del seu nou sistema operatiu, l'OS X Mavericks, estarà disponible ja des d'avui al públic general, i no només a desenvolupadors. Durant la presentació que s'ha celebrat a Londres aquesta tarda, s'ha fet una 'demo' de les característiques del nou OS X Mavericks, que, segons els seus impulsors, fa que un ordinador pugui funcionar fins a 1,8 cops més ràpid i, en el cas dels portàtils, allarga fins a una hora l'autonomia a l'hora de navegar a internet. L'anunci més sorprenent ha estat que el sistema operatiu –que està disponible des d'avui– serà gratuït (tot i que després han especificat que ho serà amb la compra de qualsevol aparell Mac. És a dir, que si el client compra un ordinador que està en estoc però no du incorporat aquest sistema, l'actualització li resultarà gratuïta). "Volem que la majoria d'usuaris tinguin l'última tecnologia possible", ha explicat Craig Federighi, vicepresident de la companyia.
Minuts abans, Tim Cook ha revelat que, en només cinc dies, 200 milions de dispositius es van passar al nou sistema operatiu iOS7 per a mòbils i que el 64% dels aparells ja fan servir aquesta última versió.
També s'han presentat nous MacBook Pro, amb pantalles de 13 i 15 polzades i un preu de venda als Estats Units de 1.299 i 1.999 dòlars, la qual cosa representa una rebaixa de 200 dòlars respecte a l'anterior generació. Aquests portàtils incorporen un processador Haswell que garanteix fins a nou hores de bateria. Les noves MacBook Air seran més ràpides i barates, també, amb uns preus de 999 dòlars i 1.099 dòlars per a unes mides d'11 i 13 polzades. A més, s'ha presentat una nova Mac Pro millorada, que surt a un preu de 2.999 dòlars.
170 milions d'iPads venuts
Les tauletes són encara un mercat altament puixant, tres anys després que Apple en presentés els primers models. Segons estima la consultora Gartner, les vendes d'aquests aparells creixeran aquest 2013 un 53,4% i arribaran als 184 milions d'unitats.
Aquest és un mercat que ha liderat tradicionalment la companyia fundada per Steve Jobs (aquest dijous s'ha anunciat que han venut la unitat número 170 milions), però l'escenari ha canviat recentment amb l'entrada al mercat d'agents com Amazon, amb els seus assequibles Kindle Fire; Google, amb la competitiva Nexus 7; Samsung, amb un catàleg ampli de dispositius, i Microsoft, amb la Surface, adreçada al mercat professional.
Cook ha recordat que, més enllà de les vendes, l'èxit de l'iPad és que domina l'ús, la qual cosa és "la prova del seu èxit". Segons un gràfic presentat per la companyia, els iPad representen el 81% dels usos de tauletes. El directiu d'Apple ha insistit que la dada que li importa és que són número 1 en satisfacció del client. "No és qüestió de quantitat, és qüestió de qualitat", ha conclòs, en una frase clarament adreçada als seus nous competidors.
La presentació ha acabat sense cap novetat respecte a Apple TV, tot i que alguns rumors previs suggerien que hi podia haver algun anunci en aquest sentit.