Les claus de TecnoCampus per emprendre amb èxit
La setena edició del Màster en Emprenedoria i Innovació escalfa motors
Convertir idees de negoci innovadores en projectes factibles resulta cada vegada més complicat. TecnoCampus, però, compta amb una eina que combina els elements que fan possible transformar idees innovadores en negocis reals: el Màster Universitari en Emprenedoria i Innovació. Nascut el 2010 com l’únic màster oficial de la temàtica al territori, ha donat el tret de sortida aquest curs havent creat més de 50 projectes emprenedors i ha encetat el 2016 a un bon ritme de preinscripcions per a l’edició que es posarà en marxa a l’octubre, que ja serà la setena.
“Un avantatge competitiu del màster, que va permetre que es posicionés com a programa de referència en emprenedoria, és el context en què es porta a terme, caracteritzat per l’estreta relació entre les empreses i la universitat. Aquest vincle s’ha fet encara més fort gràcies a l’augment del nombre d’emprenedors d’èxit en el sector tecnològic que tenen les seves empreses ubicades a les instal·lacions del Campus”, explica Giovanni Giusti, director del màster i professor d’Economia i Emprenedoria a l’Escola Superior de les Ciències Socials i de l’Empresa TecnoCampus.
La mitjana d’alumnes del màster és de 20 estudiants en cada edició, amb un total de 124 alumnes que l’han cursat des que es va crear. L’edició que està en marxa compta amb 14 estudiants de nou nacionalitats diferents. La fundació TecnoCampus i algunes empreses com Procter & Gamble o Baiersdorf ofereixen un total de nou beques que permeten reduir fins a un 50% la matrícula del programa.
Avalats des del primer dia
“Els objectius aconseguits fins ara i els èxits assolits pels nostres estudiants corroboren la validesa i eficàcia del programa”, assegura Giusti, que destaca que s’hagi aconseguit més d’un milió d’euros de finançament públic i privat per part d’exalumnes, i que cinc alumnes de l’última edició del màster tinguin en aquest moment empreses sòlides o en fort creixement. “Per a les dues pròximes edicions un dels objectius és aconseguir que el 40% de les classes s’imparteixin en anglès, l’idioma principal al món de l’emprenedoria i dels negocis”, avança Giusti.
Els participants del màster que vulguin activar el seu projecte poden optar al programa de la preincubadora del TecnoCampus, que inclou assessorament personalitzat per a la posada en marxa del projecte. Giusti també apunta al professorat com una de les garanties d’èxit del màster: “Comptem amb importants emprenedors i directors d’empreses que, a més d’impartir classes, tutelen la posada en marxa dels projectes dels estudiants. Alguns d’ells són Albert Ribera, fundador i CEO de Link To Mitjana; Ricard Bonastre, fundador i CEO de Lead Ratings, i Sergio Balcells, director general de Milanuncios.com”.