Crònica20/07/2011

La premsa groga s'esbatussa pels lectors del 'News of the Wolrd'

i
àlex Gutiérrez M.

La premsa groga britànica ha fet honor a la seva fama de rapinyaire i ha desplegat recursos de voltor per mirar de convertir les despulles del News of the World en aliment. Diaris com el Daily Star i el Sunday Mirror van doblar les seves tirades amb l'esperança de captar bona part dels vora 3 milions de compradors del diari que Murdoch ha clausurat per decret. The Mail on Sunday tenia com a principal títol de portada la rebaixa que havia aplicat sobre el preu de portada. La majoria van fer anuncis a la televisió durant tota la setmana. El Sunday Mirror , que va adoptar com a lema "El diari en què pots confiar", ha estat el gran guanyador: diumenge va vendre 730.000 exemplars més que de costum. Una mica per sota es queda The Mail on Sunday , que venut 600.000 còpies més, la qual cosa implica un creixement del 30%.

Algunes editores volen treure directament un setmanari nou que ocupi aquest nínxol de mercat, com ara el grup Associated Newspapers. O la mateixa News Corporation, que estudia si impulsa una edició dominical del seu tabloide The Sun (i el fre per fer-ho són més els dubtes polítics i d'imatge que no de conveniència econòmica).

Cargando
No hay anuncios

La web de 'The Guardian', en alça

El focus del sector està posat també en el comportament de les vendes de The Guardian , que ha estat el diari que ha destapat el cas. Tot i que no hi ha dades que avalin l'increment de difusió de l'edició en paper, la web ja mostra l'impacte d'aquesta escàndol: en només un mes, segons el rànquing orientatiu Alexa, ha pujat 13 posicions en la llista de webs més visitades del món, fins a la plaça 178.