Harvey Weinstein diu que la seva vida a la presó és "un infern"
El productor reitera la seva innocència en una conversa amb 'The Hollywood Reporter'
BarcelonaEl productor de cinema Harvey Weinstein, condemnat a més de 30 anys de presó per la violació de diverses dones, ha tornat a assegurar que és innocent i ha dit que la seva vida a la presó de Rikers Island de Nova York és "un infern". En una conversa amb el periodista Maer Roshnan de The Hollywood Reporter, Weinstein explica que només interactua amb les infermeres i els guardes de seguretat del centre penitenciari, perquè es troba aïllat de la resta de reclusos. El productor compleix condemna en una unitat mèdica de la presó pels problemes de salut que pateix.
El productor explica al periodista —que coneix perquè havia treballat per a ell— que li fa "una por terrible" morir a la presó. “És increïble haver tingut la vida que vaig tenir i haver fet les coses que vaig fer per a la societat i que no tinguin la indulgència de tractar-me amb més amabilitat”, lamenta Weinstein. Segons l'entrevistador, Weinstein es desplaça amb cadira de rodes i malgrat la seva estada a la presó, "no mostra cap mena de penediment genuí" pels delictes que va cometre.
A la conversa relata que poques vegades surt al pati, però que quan ho fa sent que és assetjat pels altres presos. "Constantment m'amenacen i es burlen de mi". També fa referència al fet que molta gent li ha girat l'esquena, incloent-hi alguns dels seus fills. "Tant de bo Jeffrey Katzenberg, Ted Sarandos o Bradley Cooper em contestessin el telèfon, però respons a la meva trucada i et cancel·len. Hi ha gent que s'arrisca, de totes maneres. No et diré qui són, òbviament", diu Weinstein. Sobre la seva vida personal, el periodista li demana què li sembla la relació entre l'actor Adrien Brody i la seva exmuller, la dissenyadora Georgina Chapman. "Ella va patir molt per culpa meva. M'alegra que per fi hagi trobat la felicitat", assegura Weinstein.
Demana que el canviïn de presó
Weinstein aprofita l'entrevista per tornar a demanar que el traslladin a una presó estatal, i recorda que allà podia veure la televisió i conversar amb altres reclusos. Per argumentar-ho, explica que va patir una agressió per part d'un altre reclús. "Mentre esperava per utilitzar el telèfon, l'home em va donar un cop de puny al nas. Vaig caure a terra, sagnant", diu el productor, que quan va intervenir la policia va decidir no identificar l'agressor.
La setmana vinent, Harvey Weinstein s'enfrontarà a un nou judici. El productor està acusat de violació, en un cas que havia quedat sense sentència a l'anterior judici, el 2025, per desacord del jurat.