Teatre musical
Teatre24/11/2022

Àngels Gonyalons torna a Dagoll Dagom amb un nou musical

La companyia estrenarà el març del 2023 'L'alegria que passa', un espectacle inspirat en l'obra de Santiago Rusiñol

BarcelonaL'últim espectacle de creació de Dagoll Dagom serà un musical contemporani inspirat en una obra de Santiago Rusiñol i s'estrenarà el març del 2023 al Teatre Poliorama de Barcelona. L'alegria que passa gira al voltant d'una companyia de teatre que arriba a un poble gris i reflexiona sobre què significa ser artista. Amb direcció escènica de Marc Rosich, musical d'Andreu Gallén i coreogràfica d'Ariadna Peya, el muntatge comptarà amb nou intèrprets a l'escenari, entre els quals hi haurà Àngels Gonyalons. L'actriu torna així a formar part de la companyia amb la qual va debutar el 1982 amb La botiga dels horrors i amb la qual el 1988 va protagonitzar Mar i cel. "Em retrobo amb la companyia trenta-cinc anys després, però amb la mateixa il·lusió de seguir-hi aprenent fins a l'últim dia. Això de ser dona i gran i poder treballar gairebé és un miracle", assegura Gonyalons.

L'actriu encarnarà dos personatges antagònics: l'alcalde del poble i el cap de la companyia de teatre. L'espectacle, de fet, juga amb aquesta dualitat atorgant als intèrprets papers que es contraposen. Mariona Castillo encarna Zaida, l'estrella de la companyia de teatre, que s'enamora d'en Joan (Pau Oliver), el fill de l'alcalde. Aquesta trama amorosa s'embolica perquè el noi té xicota, la Lina (Júlia Genís), una noia que està contenta de portar una vida tediosa al poble gris. El personatge de la Zaida també té parella, el Puck (Jordi Coll), amb qui manté una relació tòxica. La companyia de L'alegria que passa es completa amb Eloi Gómez, Pol Guimerà, Basem Nahnouh i David Pérez-Bayona.

Cargando
No hay anuncios

El muntatge beu de l'obra de Santiago Rusiñol, però va més enllà. El text de l'artista modernista és una peça curta de vint minuts que l'equip creatiu ha allargat fent créixer la història i els personatges. "És una obra nova i moderna que homenatja les fonts de les quals beu. També ens hem inspirat en textos com El poble gris i Ocells de pas", subratlla Rosich. L'espectacle explora "el poder de l’art com a eina per transformar", "el xoc de dos mons" i "els amors impossibles", explica el director, que defineix el muntatge com "una faula contemporània".

En aquesta fusió, alguns dels textos de Rusiñol s'han convertit en versos de rap, tot i que a la música de l'espectacle també hi haurà balades i temes de pop-rock, acústics i electrònica. "Tota la música és original i té un aire modern. M'he inspirat en els musicals anglosaxons del segle XXI", diu Gallén. En aquesta ocasió, seran els mateixos intèrprets els que portaran la música a escena. "Tenim la sort que molts d'ells són instrumentistes, així que a l'escenari hi haurà teclats, guitarres i bases de percussions", subratlla el director musical. La creació coreogràfica també està pensada per formar part de la narració de la història. "L'espectacle parla de dos universos radicalment diferents que es complementen. Cada intèrpret té un personatge del poble gris i un de la companyia. Dins de cada cos hi ha les dues polaritats, hem treballat el moviment amb la idea dels contraris", assenyala Ariadna Peya.

Cargando
No hay anuncios

Una aposta pel musical en català

Des del principi i al llarg de tota la seva història, Dagoll Dagom ha apostat pels musicals en català d'autors catalans, amb muntatges com Antaviana, Mar i cel, Nit de Sant Joan i Maremar. "Ara mateix cal un gran esforç perquè el musical en català remunti. No hi ha una indústria preparada per poder apostar pel musical en català i això fa que hi hagi molt poques oportunitats, malgrat tenir a Catalunya gent molt formada", lamenta la productora i únic membre fundador en actiu de la companyia, Anna Rosa Cisquella. Amb L'alegria que passa, Dagoll Dagom intenta combatre aquesta situació abans de plegar veles: la companyia té previst acomiadar-se el 2024 tornant a portar a l'escenari el seu muntatge estrella, Mar i cel.