Toyota deixarà de vendre cotxes dièsel a Europa a finals d'any

El fabricant japonès assegura que les vendes d'híbrids ja superen "substancialment" les de dièsel

La fi dels cotxes de motor dièsel és cada vegada més evident a Europa. L'automobilística japonesa Toyota ha anunciat aquest dimarts que deixarà de vendre cotxes dièsel a Europa a finals d'aquest mateix 2018. La direcció de la companyia ho ha fet públic aquest matí en un comunicat en el marc del Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra, a Suïssa.

Toyota ha explicat que el motiu de la decisió és la "forta demanda" per part dels clients europeus de les versions híbrides dels seus models principals. De fet, el fabricant nipó ha avançat que la tercera generació de l'Auris, que es fabricarà a la planta de Burnaston (Regne Unit) a partir de l'any que ve, ja no tindrà la variant de combustibles dièsel: es farà només amb dos propulsors híbrids (d'1,8 litres i 2,0 litres) i un altre de gasolina (1,2 litres turbo).

El president i conseller delegat de Toyota Motor Europa, Johan van Zyl, ha assenyalat que "el mix d'híbrids de Toyota en turismes equival a la proporció de dièsel que tenia la marca ja el 2015". Van Zyl també ha afegit que "des d'aleshores, les vendes de vehicles híbrids han superat substancialment les de dièsel".

No és la primera vegada que Toyota elimina un model dièsel del seu catàleg. Ja va fer el mateix amb el seu model C-HR i amb bons resultats: "En el nostre últim model del Toyota C-HR les versions híbrides van suposar el 78% de les vendes l'any passat", ha assegurat el conseller delegat d'Europa. 

Tot i això, la marca, que és una de les precursores dels models híbrids -és a dir, que combinen el combustible tradicional amb l'elèctric-, ha explicat que mantindrà les versions dièsel en altres dels seus models comercials i en els totterrenys, com l'Hilux, el Poace i el Land Cruiser, "per satisfer les necessitats de tots els clients".

El 2017 els vehicles híbrids van representar el 41% de les vendes totals de Toyota Motor Europa, xifra que representa un 38% més que l'any anterior i un total de 406.000 unitats. Per contra, el conjunt de motors dièsel de Toyota en turismes a Europa no va arribar ni al 10%.