Blog | Aerolínies

Air Europa accepta l'oferta perquè Turkish sigui el seu segon accionista

L'operació situarà l'aerolínia turca amb fins al 27% del capital, per darrere dels Hidalgo, i per sobre del 20% d'IAG

19/08/2025

BarcelonaNou soci per a Air Europa. L'aerolínia fundada per la família Hidalgo ha acceptat l'oferta de Turkish Airlines per prendre el 26 o el 27% del capital per uns 300 milions d'euros. Juan José Hidalgo, president de la companyia espanyola, ha subscrit la carta d'acceptació de l'oferta, han afirmat fonts coneixedores del procés a l'agència Efe. La quota definitiva de participació encara està per definir.

Turkish Airlines ha ofert 275 milions en forma de préstec per a Air Europa que després es transformarà en accions, un cop que l'operació sigui autoritzada pels organismes reguladors competents. A aquesta quantitat s'hi sumen 25 milions més que Turkish destinarà a comprar accions.

Cargando
No hay anuncios

L'aerolínia turca va informar el 7 de juliol a l'organisme regulador del seu país que havia decidit presentar una oferta vinculant per obtenir una participació minoritària a Air Europa. La companyia va decidir que es tractava d'operadores complementàries.

Juan José Hidalgo va dir a una entrevista amb Efe que després d'aquest anunci tenia la intenció de cancel·lar el préstec de 475 milions que li va concedir la societat pública SEPI per pal·liar els efectes de l'aturada de l'activitat per la crisi de la covid.

Cargando
No hay anuncios

Lufthansa i IAG

L'oferta turca es va produir després que l'alemanya Lufthansa descartés entrar al capital d'Air Europa. Un any abans ho havia fet IAG, matriu d'Iberia i British Airways, i que ja en controla un 20% del capital, el 80% restant està en mans de la família Hidalgo. L'entrada del nou soci deixaria en mans dels Hidalgo una mica més del 50% (el 52% o el 53%), Turkish es quedaria amb el 26% o 27%; i IAG, amb el 20%. Quan va fer l'anunci, Turkish va afirmar que la seva entrada a Air Europa serviria per "enfortir" i "millorar" la seva posició al mercat aeri europeu i la seva competitivitat.

Cargando
No hay anuncios

També va explicar que les direccions de les companyies turca i espanyola havien mantingut converses no vinculants per establir acords de col·laboració, a més de la participació en el capital. "Després dels estudis de viabilitat, la inversió ha estat avaluada com a concordant amb els objectius de generació de valor a llarg termini de la companyia en la seva estratègia 2033", va explicar Turkish en un comunicat.

Turkish, que té com a principal accionista el govern turc amb el 49,1% del capital, valora especialment la xarxa de connexions d'Air Europa a la península Ibèrica i amb l'Amèrica Llatina, tant en trànsit de passatgers com de mercaderies. Amb l'entrada a l'accionariat, l'aerolínia turca podrà mantenir un "creixement accelerat i a gran escala al mercat llatinoamericà". A més, el grup preveu un "efecte multiplicador" per a la seva activitat, gràcies a possibles filials i societats conjuntes, a "noves fonts d'ingressos" i a "una diversitat operativa regional més gran".